درخواست برای ثبت ملی 18 سینما در خیابان لاله زار

به گزارش آقای معلم، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از ارسال نامه ای به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ثبت 18 سینمای خیابان لاله زار در لیست آثار ملی اطلاع داد.

درخواست برای ثبت ملی 18 سینما در خیابان لاله زار

علی اعطا، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، در نامه ای به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهان ثبت ملی 18 سینمای تاریخی در خیابان لاله زار تهران شد. وی با تاکید بر اینکه سینماهای لاله زار که قدمت بعضی از آن ها به یک قرن می رسد، بخشی از هویت تاریخی این خیابان محسوب می شوند، توضیح داد:

در حال حاضر به دلایل مختلفی همانند تمایل مالکان به تخریب و نوسازی یا فرسودگی، تعداد قابل توجهی از این سینماهای هجده گانه در معرض خطر قرار گرفته است.

اعطا با اشاره به رای دیوان عدالت اداری بر لزوم صدور مجوز تخریب و نوسازی در مورد پرونده سینما ایران، نسبت به شروع تخریب سریالی سینماهای خیابان لاله زار ابراز نگرانی کرد. وی ضمن اشاره به اهمیت کاربردی این سینما در صورت بازسازی و احیا در کنار اهمیت تاریخی و فرهنگی، این سینماها را محلی مناسب برای برگزاری جشنواره های سینمایی دانست و گفت:

مجموع ظرفیت جایگاه های سال گذشته در جشنواره فیلم فجر حدود 9 هزار و 500 عدد بوده است؛ این در حالی است که در محور لاله زار بدون احداث سینمای نو و صرفاً با احیای سینماهای هجده گانه موجود، ظرفیت بیش از 10 هزار جایگاه قابل فعال سازی است. این 18 سینما به صورت هم زمان و حتی المقدور و در صورت امکان در قالب یک پرونده واحد در فرآیند ثبت ملی قرار گیرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 967

به "درخواست برای ثبت ملی 18 سینما در خیابان لاله زار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست برای ثبت ملی 18 سینما در خیابان لاله زار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید