داستان عارضه مادرزادی علی کریمی چیست؟

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران- معمای رفتن یا ماندن علی کریمی در باشگاه استقلال پابرجاست؛ این هافبک تاثیرگذار در شرایطی این روز ها در اردوی تیم ملی به سر می برد که گفته می شود با مسئولان استقلال بر سر رقم قرارداد به مشکل برخورده و در حال بررسی پیشنهاداتی است که به دست او می رسد.

داستان عارضه مادرزادی علی کریمی چیست؟

به گزارش سرویس ورزشی خبرنگاران، چالش های علی کریمی و استقلال تازگی ندارد؛ او در حالی که استقلال برای پیگیری های لیگ قهرمانان آسیا راهی قطر شده بود در تهران ماند تا شایعه جدایی اش از این باشگاه جدی تر از قبل به گوش برسد. اگرچه بعد از تهدید های صورت گرفته، کریمی بالاخره به قطر سفر کرد تا استقلال را همراهی کند، ولی علنا بعد از شکست برابر پاختاکور و حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا خبر داد که قراردادش به اتمام رسیده و دیگر بازیکن آبی پوشان نخواهد بود.

بعد از آن صحبت ها، مسئولان باشگاه استقلال مذاکرات جدی تری را با این هافبک خوش فکر صورت دادند به این امید که رضایتش را برای تمدید قرارداد به دست بیاورند؛ با این حال، از سر رسیدن اردوی تیم ملی و سفر این بازیکن به ازبکستان و حالا ترکیه، فرایند مذاکرات را مختل کرده است؛ احمد مددی، سرپرست باشگاه استقلال روز جمعه در برنامه ورزش و مردم درباره شرایط علی کریمی چند دقیقه ای حرف زد و گفت: علی کریمی در اردوی تیم ملی است. با مدیربرنامه او صحبت کردم. خواهان او هستیم و خیلی امیدوارم که ایشان به ایران بیاید و بتوانیم با او توافق کنیم. او گفته اگر خارج نرود، اولویتش استقلال است. ما دغدغه های او را درک می کنیم و امیدوارم اتفاق خوبی رخ دهد.

شنیده ها از باشگاه استقلال، اما خبر از این می دهد که علی کریمی برای تمدید قرارداد رقم 10 میلیارد تومان خواسته است؛ این موضوعی است که مددی راهم مجبور می کند به این شایعه پاسخ دهد. از این موضوع خبر ندارم. او باید به ایران بازشود تا چشم در چشم با هم صحبت کنیم. ما او را می خواهیم و استقلال خانه خودش است. ضمن اینکه کریمی عنوان کرده که در ایران فقط برای استقلال بازی خواهد کرد. او حتماً دغدغه های ما را می داند و رفتار حرفه ای خواهد داشت. اگر طرفین شرایط یکدیگر را درک کنند، می توانند بهم کمک کنند.

اگرچه سرپرست استقلال می گوید از پیشنهاد رقم بالای کریمی برای تمدید قرارداد خبر ندارد، ولی پاسخی که او به درخواست وریا غفوری، کاپیتان استقلال، مبنی برحفظ علی کریمی داده بیانگر این است که به خوبی از شرط و شروط کریمی آگاه است؛ در واقع مدیران استقلال به کاپیتان این تیم گفته اند به دلیل درخواست رقم بالای کریمی، توانایی حفظ او در این تیم را ندارند.

از طرفی یکی دو روز گذشته در تمرینات استقلال دیده شد که شماره علی کریمی هم به بازیکن جوان و تازه به خدمت گرفته شده استقلالی ها سپرده شده تا شایعه جدایی او جدی تر شود؛ متین کریم زاده بازیکن جدید آبی پوشان که فصل قبل در 18 بازی برای تیم پارس جنوبی به میدان رفت، در تمرین استقلال در حالی شماره 6 را پوشیده بود که این پیراهن در 2 سال گذشته بر تن علی کریمی بود. اگرچه عنوان شده این شماره موقتا به این بازیکن جوان سپرده شده، ولی شماره پیراهن های بازیکنان دیگر استقلال که تازه آبی پوش شده اند نشان می دهد این موضوع چندان هم موقتی نیست.

پیشنهادات خارجی و معمای عارضه مادرزادی

علی کریمی بعد از اتمام فصل گذشته خبر داد که احتمالا برای ادامه دوران حرفه ای اش راهی یکی از لیگ های اروپایی می شود؛ از بلژیک و ترکیه به عنوان مقصد احتمالی اش یاد می شود، ولی حالا شایعه ای در فضای رسانه ای پیچیده که او به دلیل عارضه مادرزادی در تست های پزشکی باشگاه های خارجی رد می شود! روزنامه خراسان با اشاره به این موضوع می نویسد: علی کریمی هافبک ملی پوش استقلال که در حال حاضر در اردوی تیم ملی حضور دارد، پس از پایان کار استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با شکست مقابل پاختاکور راهی استانبول شد تا در آنجا با چند باشگاه خارجی از جمله ترابزون اسپور تیمی که سید مجید حسینی را در اختیار دارد، مذاکره کند. گفته می شد ترابزون به واسطه درخشش حسینی بازیکن تیم ملی ایران و رصد عملکرد کریمی خواهان جذب یک بازیکن ایرانی دیگر است و پیشنهاد خوبی هم به هافبک استقلال داده است. کریمی پس از مذاکرات اولیه و توافق نسبی قرار شده تست بدهد و گویا در تست پزشکی تیم ترکیه ای رد شده است اتفاقی که برای او در یک باشگاه قطری هم افتاد و او نتوانست دوباره لژیونر شود. واقعیت این است که علی کریمی یک عارضه مادرزادی در کمرش دارد که شبیه دیسک کمر است و برای همین در تست پزشکی رد می شود. البته او در استقلال همیشه تحت تدابیر پزشکی تمرین می کرد و به قولی دکتر نوروزی یا دیگر همکارانش در کادرپزشکی آبی ها به او سنجاق شده بودند و مراقبت های خاصی می کردند که کریمی دچار مشکل نشود. با این حساب احتمال لژیونر شدن کریمی بسیار کم است و بنابراین شاید او دوباره مثل فصل گذشته با استقلال تمدید قرارداد کند.

حالا اگر این شایعه درست باشد و او توانایی ترانسفر شدن به لیگ های خارجی را نداشته باشد باز هم به نظر می رسد شرایط باشگاه استقلال برای حفظ او سخت است؛ گفته می شود با توجه به رقم درخواستی این بازیکن احتمالا باشگاه سپاهان در صورت ماندن کریمی در ایران، با او به طور جدی وارد مذاکره شود.

منبع: فرارو
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 189

به "داستان عارضه مادرزادی علی کریمی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان عارضه مادرزادی علی کریمی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید