جزئیاتی از تراشه قدرتمند آیفون17!

به گزارش آقای معلم، دیجیاتو نوشت: به نظر می رسد که شرکت اپل می خواهد در سال 2025، مدل های آیفون 17 پرو را به تراشه اختصاصی وای فای 7 مجهز کند.

جزئیاتی از تراشه قدرتمند آیفون17!

به گفته جف پو، تحلیلگر اپل، مدل های آیفون 17 پرو در سال 2025 به تراشه وای فای 7 اختصاصی اپل مجهز خواهند شد. درحال حاضر شرکت Broadcom تراشه های بلوتوث و وای فای آیفون را در اختیار اپل قرار می دهد. اما به نظر می رسد که اپل با توسعه تراشه های اختصاصی خود می خواهد دیگر به این شرکت وابسته نباشد. قابل ذکر است که وای فای 7 می تواند حداکثر سرعت بیش از 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.

براساس گزارش MacRumors، جف پو در یک یادداشت تحقیقاتی گفت که تراشه اختصاصی اپل می تواند یک تهدید بلندمدت برای شرکت Broadcom باشد؛ این شرکت درحال حاضر یک تراشه ترکیبی Wi-Fi و بلوتوث برای آیفون ها تأمین می نماید. به نظر می رسد که اپل ابتدا تنها مدل های آیفون 17 پرو را با تراشه های وای فای 7 اختصاصی عرضه خواهد نمود. طبق گزارش ها، این شرکت در سال 2026، این فناوری را به کل سری آیفون 18 خود توسعه خواهد داد. پیش ازاین نیز مارک گرمن، خبرنگار بلومبرگ، جزئیاتی را از تصمیم اپل برای خاتمه دادن به همکاری خود با Broadcom تا سال 2026 منتشر نموده بود.

تراشه وای فای 7 اختصاصی اپل برای سال 2025

برنامه های اپل برای ساخت تراشه و تجهیزات خود صرفاً به وای فای 7 منحصر نمی گردد. این شرکت سال هاست که کوشش می نماید با توسعه مودم های 5G اختصاصی، وابستگی خود را به شرکت کوالکام کاهش دهد. بااین حال، اپل هنوز نتوانسته است در ساخت این مودم پیروز گردد. بعلاوه این شرکت میخواهد نمایشگرهای میکرو LED خود را بسازد.

پشتیبانی از وای فای 7 به مدل های آیفون 17 پرو امکان می دهد تا داده ها را روی باندهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز به طور هم زمان با روتر مخصوص این استاندارد ارسال و دریافت نمایند؛ درنتیجه سرعت وای فای سریع تر، تأخیر کمتر و اتصال مطمئن تر می گردد. به گفته کوالکام، وای فای 7 می تواند حداکثر سرعت بیش از 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد که نسبت به وای فای 6E، افزایش سرعت 4 برابری را فراهم می نماید.

به طور کلی، اپل همچنان بر حرکت به سمت تراشه های اختصاصی تأکید دارد و به نظر می رسد که آینده خود را در این مسیر می بیند. این شرکت پیش تر با فراوری اختصاصی تراشه لپ تاپ ها و جداشدن از اینتل توانست نه تنها بر جنبه عملکرد تراشه ها کنترل داشته باشد، بلکه محدودیت های مربوط به عرضه محصول را نیز کاهش دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 آذر 1402 بروزرسانی: 25 آذر 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1244

به "جزئیاتی از تراشه قدرتمند آیفون17!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از تراشه قدرتمند آیفون17!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید