جذاب ترین فیلم های آخرالزمانی

به گزارش آقای معلم، این روزها جهان درگیر اخبار ویروس کرونا است. ویروسی که هزاران نفر از مردم سراسر جهان را درگیر خود کرده و حتی توانسته بسیاری را به کام مرگ بکشاند. کشورهای مختلفی محدودیت های مسافرتی ایجاد کرده اند و بسیاری از شهرهای جهان قرنطینه شده اند. اخبار ویروس کرونا، یادآور روزهای آخرالزمانی فیلم های سینمایی و رمان های علمی تخیلی است.

جذاب ترین فیلم های آخرالزمانی

اگرچه فیلم های آخرالزمانی باورکردنی نیستند اما همیشه داستان های جذابی برای روایت کردن دارند. بنابراین به نظر نمی رسد ویروس کرونا توانایی آن را داشته باشد تا به اندازه یک رمان آخرالزمانی، میلیون ها انسان را به کام مرگ بکشاند. اما پرسش اصلی این است که آیا همه فیلم های آخرالزمانی با تکیه بر داستان های هیجان انگیزشان می توانند واقعا ترسناک هم باشند؟ به نظر نمی رسد این پرسش پاسخ مثبتی داشته باشد. بیشتر فیلم های آخرالزمانی نمی توانند فضای به بن بست رسیده خود را تشریح کنند. پس انتخاب یک فیلم آخرالزمانی که واقعا هیجان انگیز و جذاب باشد، کمی سخت است.

در ادامه می توانید جذاب ترین فیلم های آخرالزمانی را بررسی کنید. آثاری که با تماشاگرشان صادق هستند و البته که داستان احمقانه ای ندارند.

(دوازده میمون) 12Monkeys

نمره منتقدان: 89 از 100

این فیلم در سال 1995 اکران شد اما داستان آن سال ها بعد در جریان است. در سال 2035، یک زندانی سیاسی به نام جیمز کول تنها به این شرط از زندان آزاد می شود که راهی گذشته شود. حالا که انسان ها می توانند در زمان سفر کنند، این زندانی باید به سال های دور سفر کند تا مانع گسترش ویروسی شود که انسان ها را برای سال ها درگیر خود کرده است. این ویروس وحشتناک محیط زیست را آلوده کرده، بشریت را به زیرزمین کشانده و هر روز قربانی های بیشتری می گیرد. آیا جیمز کول می تواند مانع گسترش ویروس شود؟

(فرزند انسان ها) Children of Men

نمره منتقدان: 92 از 100

21 سال پس از سال 2006 که فیلم فرزند انسان ها اکران شد، کره زمین در سال 2027 دچار بحران بزرگی شده است. بحرانی که می تواند هویت و زندگی تمدن بشری را برای همیشه نابود کند. هیچ زنی در سراسر جهان نمی تواند حامله شود و این ویروس کشنده، بقای نسل انسان ها را در آستانه ی نابودی قرار داده است. اما در این روزهای تاریک، زنی به نام کِی به شکلی کاملا معجزه آسا حامله می شود. با این حال او امنیت جانی ندارد. اما تئودور، مردی است که همه تلاشش را می کند تا این مادر، از فرزند درون شکمش مراقبت کند.

(کتاب الی) The Book of Eli

نمره منتقدان: 47 از 100

این فیلم با هنرنمایی دنزل واشنگتن و در سال 2010 اکران شد. تمدن انسانی به معنای امروزی و مدرنی که داشت، نابود شده است. انسان ها اگر زنده باشند، پراکنده شده اند. در این میان، گروه های بسکمک از راهزن ها شکل گرفته و هیچکس امنیت ندارد. با این حال مردی به نام الی کتابی را در اختیار دارد که می تواند بشریت را نجات دهد. با این حال الی راستا سختی برای رساندن کتاب به افراد قابل اطمینان دارد؛ راستای سرشار از راهزنان، انسان های مهربان اما غیرقابل اعتماد و البته حوادث غیرقابل پیش بینی. اما الی امیدوار است.

(برفی) Snowpiercer

نمره منتقدان: 95 از 100

امروزه بیشتر هواداران سینما بونگ جون هو را برای کارگردانی فیلم انگل می شناسند. او پیش از این فیلم که جوایز اسکار بسکمک را برنده شد، به واسطه فیلم اوکجا به شهرت رسیده بود. اما برای منتقدان سینما، برفی که در سال 2013 اکران شد، شهرت بیشتری دارد. داستان فیلم در دورانی نامشخص رخ می دهد. وقتی تلاش های دانشمندان برای مقابله با گرمایش جهانی نتیجه نمی دهد، فاجعه عظیمی رخ می دهد؛ سراسر کره زمین وارد عصر یخبندان می شود. بیشتر جمعیت کره زمین به دلیل این سرمای کشنده جان خود را از دست می دهند و تنها بازماندگان، مسافران قطاری هستند که باید برای آینده گونه انسان تصمیم گیری کنند.

(مکس درمانده: جاده خشم) Mad Max: Fury Road

نمره منتقدان: 97 از 100

این فیلم که در سال 2015 اکران شد، توسط جرج میلر ساخته شده است. او پیش از کارگردانی این فیلم، سه فیلم مکس درمانده در سال های دهه 70 و 80 میلادی را تولید کرده بود. اگر ستاره آن فیلم ها مل گیبسون بود، در این فیلم با تام هاردی روبرو هستیم. او در نقش مکس حاضر می شود. مردی که در دوران خشکسالی و قحطی باید به تنهایی در جهانی خشن پیرامونش زنده بماند. اما مکس بدشانس است چراکه توسط گروهی از سربازان قدرتمند یک دیکتاتور دستگیر می شود.

با این حال مکس این فرصت را پیدا می کند تا به همراه چند تن از زنان حرمسرای دیکتاتور فرار کند. این فرار به معنای پیروزی نیست چراکه مکس در امان نیست. جاده خشم یکی از هیجان انگیزترین، پیچیده ترین و جذاب ترین فیلم های آخرالزمانی است که شاید مدتی طولانی زمان نیاز باشد تا عنوانی شبیه به آن را پیدا کنید.

(من افسانه هستم) I am Legend

نمره منتقدان: 68 از 100

این فیلم در سال 2010 اکران شد اما داستان آن در سال 2010 در جریان بود. جایی که ایالات متحده آمریکا پس از انتشار یک ویروس مرگبار، تمدن خود را از دست داده است. این ویروس که ابتدا قرار بود روشی برای درمان سرطان ها باشد، حالا مردم را به موجوداتی وحشی تبدیل کرده که فقط به کشتن یکدیگر فکر می کنند. اما این موجودات وحشی در روشنایی روز می میرند و تنها در تاریکی شب به خیابان ها می آیند.

دکتر رابرت نویل، هنوز دچار این ویروس نشده و به همراه سگش، در خیابان های نیویورک پرسه می زند. او امیدوار است با شکار مردمی که شباهتی با انسان ها ندارند، روش های درمانی اش را امتحان کند. اما رابرت افسردگی شدیدی دارد که از تنهایی بی نتیجه اش نشات می گیرد. اما به نظر می رسد او تنها انسان زنده در نیویورک نیست.

(جاده) The Road

نمره منتقدان: 73 از 100

فیلم جاده براساس کتابی به همین نام ساخته شد و در سال 2009 اکران شد. داستان فیلم در آینده ای دور رخ می دهد. روزگاری که کره زمین را به زباله دانی تبدیل کرده و هیچ منبعی برای تغذیه انسان باقی نمانده است. گیاهان نابود شده اند و هیچ غذایی برای خوردن یافت نمی شود. در این شرایط وحشتناک، پدری به همراه پسرش در جاده های آمریکا سرگردان هستند. آن ها به سوی سرزمین های جنوبی حرکت می کنند تا نشانی از زندگی را پیدا کنند. اما راستا سختی های بسکمک دارد.

(جنگ جهانی زد) World War Z

نمره منتقدان: 66 از 100

فیلم جنگ جهانی زد که از ستاره ای مشهور به نام برد پیت استفاده می کند، در سال 2013 اکران شد. داستان این فیلم درباره ماموری است که در سازمان ملل کار می کند. او متوجه می شود تغییراتی در رفتار انسان ها ایجاد شده که آن ها را به زامبی های تشنه به خون تبدیل می کند. سازمان ملل او را فرا می خواند تا به منظور مقابله با گسترش این بیماری، ماموریت های متعددی را برعهده بگیرد.

(جعبه پرنده) Bird Box

نمره منتقدان: 63 از 100

داستان فیلم در آینده ای دور رخ می دهد. جایی که موجوداتی ناشناخته به کره زمین نفوذ کرده اند و حالا سیاره انسان ها به آن ها تعلق دارد. در چنین شرایطی، این موجودات می توانند هر موجودی که پیرامونش را نگاه می کند، به راحتی بکشند. بنابراین انسان ها برای زنده ماندن در محیط های آزاد، نیاز دارند تا چشم های خود را بسته نگه دارند. چراکه کوچک ترین نگاهی می تواند زندگی آن ها را به انتها برساند.

(یک مکان ساکت) A Quiet Place

نمره منتقدان: 95 از 100

این فیلم که در سال 2018 اکران شد، داستانش را در حوالی سال 2020 روایت می کند. بسکمک از انسان های کره زمین به وسیله موجودات بیگانه نابود شده اند. این موجودات بینایی ندارند و تنها با کمک صداها می توانند شکارشان را پیدا کنند. با ایجاد کوچک ترین صدایی، این موجودات پیدا می شوند. خانواده آبوت اما این بحران را مدیریت می کنند. لی آبوت و همسرش اِوِلین با دقت و وسواس از یک دختر ناشنوا و دو پسر کوچکشان مراقبت می کنند. اما 82 روز پس از آغاز بحران سکوت، صدایی ناخواسته همه چیز را به هم می ریزد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 291

به "جذاب ترین فیلم های آخرالزمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین فیلم های آخرالزمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید