تعهد سازندگان ربات برای غیر مسلح کردن رباتها

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، دیگر شرکت هایی که این تعهدنامه را امضا نموده، عبارتند از اجیلیتی رباتیکز، انی رباتیکز، کلیر پث رباتیکز، اوپن رباتیکز و یونی تری.

تعهد سازندگان ربات برای غیر مسلح کردن رباتها

در تعهدنامه این شرکت ها آمده است: ما تعدادی از بهترین شرکت هایی هستیم که نسل تازهی از ربات های متحرک پیشرفته را به جامعه معرفی می کنیم. نسل های تازه ربات ها قابل دسترسی تر هستند و راهبری آنها ساده تر است. بعلاوه آنها اتوماتیکتر، مقرون به صرفه تر، با قابلیت سازگاری بیشتر نسبت به نسل های پیشین هستند و می توانند به اماکنی نفوذ نمایند که قبلاً فناوری های کنترل از راه دور یا اتوماتیک قادر به دسترسی به آنها نبودند.

آنها در ادامه تعهدنامه خود اضافه نموده اند ربات ها می توانند مزایایی برای جامعه فراهم نمایند و به فعالیت های صنعتی و خانگی یاری نمایند اما درباره احتمال استفاده مخرب از این فناوری به وسیله مجرمان هشدار داده اند.

در بخش دیگری از تعهد نامه آمده است: ظهور ربات های متحرک مانند هر فناوری نوین دیگری قابلیت های نوینی دارد و امکان سواستفاده از آن نیز مهیا است. افراد غیرقابل اطمینان ممکن است از آنها برای از بین بردن حقوق مدنی یا تهدید، آزار رساندن یا ترساندن دیگران استفاده نمایند. یکی از حوزه های مهم نگرانی ما مسلح کردن ربات ها است. ما معتقدیم افزودن اسلحه به ربات هایی که از راه دور کنترل می شوند یا اتوماتیک هستند، و به طور عمومی در دسترس عموم مردم هستند، خطرات تازهی را درباره آزاررسانی و مسائل اخلاقی همراه دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1091

به "تعهد سازندگان ربات برای غیر مسلح کردن رباتها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد سازندگان ربات برای غیر مسلح کردن رباتها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید