بنا و رویدادهای تاریخی پایتخت در سامانه تهران مپ بارگذاری شدند

به گزارش آقای معلم، ایرنا/ براساس خبرهای منتشر شده، بنا و رویدادهای تاریخی پایتخت در سامانه تهران مپ بارگذاری شدند.

بنا و رویدادهای تاریخی پایتخت در سامانه تهران مپ بارگذاری شدند

داستان چیست؟

ابوالفتح شادمهری، مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران اضافه نمود: هدف از راه اندازی این سامانه مجازی ایجاد بانک اطلاعات کامل بناها و رویدادها و نیز ایجاد انگیزش احساسات مردم در قبال آثار موجود است تا بتوانند بیشتر به هویت خود توجه نمایند.

وی با اشاره به اینکه افزون بر یک هزار و 700 بنای شاخص در تهران شناسایی شده و قرار است تا مشخصات آنان در این سامانه قرار گیرند گفت: فقط 350 بنای ثبتی در پایتخت وجود دارد که اطلاعلات آنان کامل تر بوده و مابقی نیز عکس و اطلاعاتی از آنان در سامانه تهران مپ http://map.tehran.ir واقع شده است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران تاکید نمود: همچنین اطلاعات مکان ها و رویدادهایی که در گذر تاریخ اتفاقی را در خود ثبت نموده اند از جمله در خیابان بهارستان، سبزه میدان، بازار، حضار ناصری و صفوی و میادین تاریخی را توسط کارشناسان جمع آوری نموده و در آن بارگذاری شده است.

شادمهری بیان نمود: این سامانه به صورت تک زبانه (فارسی) تهیه شده است که با فشردن کلیک بر روی سامانه و عبور از لایه های اطلاعاتی می توان از آن بهره مند شد.

به گفته وی علاوه بر آثار تاریخی نیز یک هزار رویداد در آن دیده شده است که پژوهشگران و تهرانگردان می توانند از آنها بهره مند شوند.

مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران تاکید نمود که این سامانه توسط شهرداری تهران ایجاد شده است.

شادمهری همچنین از ساخت و اجرای سامانه دیگری با عنوان QR CODE (رمزنگاری) با همکاری شرکت دانشگاهی برای معرفی بیشتر بناهای تاریخی تهران خبرداد و گفت: در نظر است در این سامانه حدود بناهای تاریخ به صورت رمز گونه تعریف گردد و علاقمندان بتوانند اطلاعات لازم را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اینکه قرار است تا در این سامانه به صورت گسترده و قرار دادن لیک هایی شامل نقطه نظر، بارگذاری فیلم و عکس از تهران قدیم برای اشخاص قابلیت آن را برای گردشگری ارتقا داد، گفت: مطالعات این سامانه حدود چهار ماه اجرا شده است و در مرحله نخست به صورت سه زبانه (فارسی، انگلیسی و چینی) رونمایی می گردد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران بیان نمود: از روینمودهای مهم این سامانه، چرخش و حرکت 360 درجه در داخل بنا است و با حرکت در نقشه های هوایی، مسیرهای گردشگری و نیز جزییات پلان آن را به خوبی می توان دید.

شادمهری اضافه نمود: در مرحله نخست حدود 30 بنای شاخص تاریخی در آن بارگذاری شده است و در مراحل بعدی می توان با بالا بردن لایه ها و نیز ارتقا و افزایش بناها، اطلاعات این سامانه را افزایش داد.

وی با بیان اینکه در آینده و با استقبال علاقمندان نیز زبان های جدیدی در آن قابل دسترس قرار می گیرد، تاکید نمود: هم اینک اطلاعات کافی از تهران قدیم شامل مکان ها، رویدادها، روایت ها، داستان ها و قصه های کمتر شنیده شده هستیم که علاقمندان می توانند این موضوعات را در این سامانه بارگذاری نمایند. لازم به ذکر است که بازدید از این 2 سامانه رایگان است.

مدیر بافت تاریخی تهران همچنین از فراهم شدن تور مجازی رایگان از خانه تاریخی مهربان در ایام کرونا خبرداد و گفت: هدف از این تور حفظ سلامتی بازدیدنمایندگان است و گردشگران می توانند به وسیله لینک http://vtour.tehran.ir/mehrabanhouse/ اطلاعات و بازدید مجازی از این اثر تاریخی داشته باشند.

منبع: همگردی
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 588

به "بنا و رویدادهای تاریخی پایتخت در سامانه تهران مپ بارگذاری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا و رویدادهای تاریخی پایتخت در سامانه تهران مپ بارگذاری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید