این راه سحرآمیز به خاروانا ختم می گردد!

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران: می گویند اینجا شگفت انگیزترین روستای منطقه خاروانا است و این شگفتی، بزرگ ترین وسوسه ای بود تا ما خودمان را در یک راه سحرآمیز بیابیم، یا شاید راه گم کنیم، اما چه گم شدنِ لذت بخشی!

این راه سحرآمیز به خاروانا ختم می گردد!

دلت می خواهد تمام راه را پیاده بروی، گاهی بایستی و این همه زیبایی را در خودت جا دهی، اما مگر می گردد کوه ها، رودخانه ها و تمام سبزینه ها را در تن خسته مسافران جای داد؟

می گویند اینجا شگفت انگیزترین روستای منطقه خاروانا است و این شگفتی، بزرگ ترین وسوسه ای بود تا ما خودمان را در یک راه سحرآمیز بیابیم، یا شاید راه گم کنیم، اما چه گم شدنِ لذت بخشی!

24 کیلومتری شمال تبریز، جاده ای بسیار زیبا و پر از پوشش های متنوع و اکتون های مختلف، پس از عبور از روستاهای سرسبز امند، ایوند و کهل، وارد دامنه های سرسبز کوه کسبه می گردد و در ادامه، با نمایش جلوه های کم نظیر طبیعت، به ارسباران و سرزمین زیبای خاروانا منتهی می گردد. خاروانا با مناظری بسیار زیبا، یکی از بکرترین منطقه ها طبیعی استان آذربایجان شرقی است.

ابتدای این مسیر، از روستای تازه کند آغاز می گردد و به منطقه ای منتهی می گردد که مملو از درختان زیبای گیلاس، آلبالو، زردآلو و سنجد است. به نظر می رسد اینجا محل ییلاق تبریزی های متمول هم باشد!

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

جایی که صدای آبشارهای روان و رودهای جاری، انسان را سرشار از عطر زندگی می نماید. اینجا آلاچیق هایی برای استراحت مهیا شده است و می توان غبار خستگی راه را در سایه سار چشمه های خنکی که از هر سو روان است، از تن بیرون کرد. صدای آبشار و غلتیدن آب بر سنگ ها، روح و روان آدمی را آرام می نماید. بزرگترین آبشار گل آخور در روستای گل آخور از توابع دهستان ارزیل بخش خاروانا قرار گرفته است و یکی از دل انگیزترین جاذبه های این منطقه است.

آب بسیار خنک این آبشار، از دو چشمه خروشان سرچشمه می گیرد و پس از عبور از دره ای زیبا، سرسبز و پردرخت و گذر از روستای ارزیل، با رود طرزم در می آمیزد و رود بزرگی را تشکیل می دهد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1205

به "این راه سحرآمیز به خاروانا ختم می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این راه سحرآمیز به خاروانا ختم می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید