این برنامه ها از گوگل پلی حذف می شوند

به گزارش آقای معلم، زومیت نوشت: گوگل با هدف افزایش امنیت پلی استور، اقدام به حذف برنامه های پاک سازی کننده(Cleaner) نموده است.

این برنامه ها از گوگل پلی حذف می شوند

گوگل در کوشش برای حذف بدافزارها و اپلیکیشن های مخرب از فروشگاه برنامه خود، به آنالیز اپلیکیشن های خطرناک ادامه می دهد و حتی آن ها را از پلتفرم خود حذف می نماید. به بیان دیگر برنامه هایی که به کاربران وعده های جعلی ارائه می دهند یا بدافزار توزیع می نمایند همواره تحت نظر گوگل قرار دارند.

به هرحال گاهی اوقات برنامه های سالم نیز به علت مکانیزم حذف اتوماتیک فروشگاه گوگل پلی تحت تأثیر قرار می گیرند. اکنون غول جستجوی اینترنت در اقدامی، چندین برنامه Cleaner ازجمله SD Maid را از فروشگاه پلی حذف نموده است.

توسعه دهندگان برنامه های Cleaner، مسائل خود را در ردیت به اشتراک گذاشته اند و از حذف ناگهانی اپلیکیشن و حتی معلق شدن کامل حساب خود در گوگل پلی خبر داده اند. درمورد SD Maid این برنامه به علت نقض خط مشی Stalkerware حذف شده است.

با توجه به ادعای توسعه دهنده SD Maid، این برنامه حریم خصوصی و داده های گوشی کاربران را کنترل نمی نماید. حتی کد منبع SD Maid در گیت هاب منتشر شده تا سایرین بتوانند از بی خطر بودن برنامه اطمینان حاصل نمایند. در ادامه علت دقیق حذف این اپلیکیشن از گوگل پلی آورده شده است:

ما الگوی پرخطر یا سوءاستفاده مرتبط با حساب برنامه نویس شما را شناسایی نموده ایم و طبق بخش 8.3/10.3 توافق نامه توزیع برنامه در گوگل پلی، این اقدام را انجام می دهیم.

کلماتی که در شرحات SD Maid وجود دارد می تواند آن را در دسته بندی برنامه های مشکوک و حذف اتوماتیک گوگل پلی قرار دهد. با مرور شرحات این اپلیکیشن می توان بعضی کلیدواژه ها را شناسایی کرد که استفاده از آن ها تعجب آور است:

کل دستگاه خود را مرور و فایل ها را ازطریق مرورگر فایل به طور کامل دستکاری کنید.

فایل های اضافه را از سیستم خود حذف کنید.

برنامه های کاربر و برنامه های سیستمی نصب شده را مدیریت کنید.

فایل هایی که قبلاً به برنامه های حذف شده تعلق داشتند را شناسایی کنید.

فایل ها را براساس نام، محتوا یا تاریخ جستجو کنید.

نمای کلی از فضای ذخیره سازی دستگاه خود داشته باشید.

برنامه ها را به طور کامل پاک سازی و فایل آن ها را حذف کنید.

تصاویر، موسیقی یا اسناد تکراری را شناسایی کنید.

ابزارها را براساس برنامه ها یا ازطریق ابزارک های آن ها اجرا کنید.

بسیاری از توسعه دهندگان می گویند گوگل دلایلی مشابه دلایل حذف SD Maid را برای حذف برنامه های Cleaner از پلی استور مطرح نموده است. به هر حال نمی دانیم علت اصلی این کار دقیقاً چه چیزی می تواند باشد اما غول جستجوی اینترنت در امسال دستورالعمل های جدیدی برای مقابله با برنامه هایی که رفتار فریبنده(Deceptive Behaviour) دارند، تدارک دیده است. اپلیکیشن هایی که روش استفاده دقیق خود را شرح نمی دهند، در این دسته از برنامه ها قرار می گیرند.

سیاست Deceptive Behaviour، به نوعی روی برنامه های Cleaner که خود را به عنوان اپلیکیشن های تقویت سرعت توصیف می نمایند اعمال می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 شهریور 1402 بروزرسانی: 2 شهریور 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1225

به "این برنامه ها از گوگل پلی حذف می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این برنامه ها از گوگل پلی حذف می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید