5 مدل کاشی سرویس بهداشتی زیبا و بادوام (و 3 نکته مهم در خرید کاشی)

به گزارش آقای معلم، سرویس بهداشتی از مکان های نسبتا کم رفت وآمد خانه است که معمولا به محض ورود به خانه با آن روبه رو نمی شویم. اما این موضوع دلیلی برای بی اهمیت بودن دکوراسیون آن نیست. وقتی برای حمام کردن یا شستن سر و صورت به سرویس بهداشتی می رویم درواقع می خواهیم خستگی هایمان را دور بریزیم پس باید فضای آن به شکلی باشد که احساس ناخوشایندی نداشته باشیم. یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون این بخش، کاشی سرویس بهداشتی است.

5 مدل کاشی سرویس بهداشتی زیبا و بادوام (و 3 نکته مهم در خرید کاشی)

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم درباره روش انتخاب برترین کاشی برای سرویس بهداشتی بیشتر صحبت کنیم. پس اگر قصد دارید برای رسیدن پاییز کمی خانه را بازسازی کنید و تغییر دکوراسیون بدهید، این مطلب را تا آخر بخوانید.

چند نکته درباره کاشی سرویس بهداشتی

وقتی برای خرید کاشی مخصوص سرویس بهداشتی به بازار مراجعه می کنید باید چند این نکات را به یاد داشته باشید تا برترین کاشی را خریداری کنید.

1. به میزان کاشی ها دقت کنید

در زمان خرید کاشی به میزان سرویس بهداشتی خود دقت کنید. در سرویس های کوچک تر باید از کاشی های بزرگ تر بهره ببرید تا فضا را منظم تر نشان دهد. اگر سرویس بهداشتی سقفی بلند و نور کافی دارد، کاشی های بزرگ می توانند فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهند. به یاد داشته باشید هرچه فضای سرویس بهداشتی بزرگ تر می گردد، به همان نسبت باید میزان کاشی ها کوچک تر شوند. پس مدل کاشی سرویس بهداشتی کوچک، هرچه بزرگ تر باشد بهتر است.

2. در پی برترین عملکرد باشید

زیبا بودن فضا مهم است اما از آن مهم تر، سرویس بهداشتی ایمن و سالم است. وقتی صحبت از امنیت می گردد اولین چیزی که به یاد می آید کاشی ضدلغزش است. این مدل از کاشی ها در اثر رطوبت لغزنده نمی شوند و با بدون نگرانی می توانید با دمپایی و کفش های مختلف روی آن ها راه بروید.

اگر به این مدل از کاشی دسترسی ندارید می توانید از یک متخصص بخواهید زمانی که با پرسلن و وینیل کاشی ها را ضد آب می نماید، روی کاشی های کف سرویس بهداشتی هم از این مواد استفاده کند تا ضد لغزش شوند.

3. رنگ ها و مکان ها ارتباط عمیقی دارند

همانطور که میزان کاشی می تواند فضا را کوچک یا بزرگ نشان دهد، رنگ ها و مدل قرار گیری کاشی ها هم می تواند تاثیری مشابه داشته باشد. مثلا کاشی هایی با رنگ تیره فضا را کوچک تر و رنگ های روشن یا خنثی فضا را بزرگ تر نشان می دهند. پس در زمان خرید کاشی سرویس بهداشتی حتما به این نکته توجه کنید.

انواع کاشی سرویس بهداشتی

بعد از بحث ظاهر و کارآیی کاشی باید به سراغ نوع مواد اولیه تشکیل دهنده و مدل آن برویم. با اطلاع از نوع کاشی فراوری شده، می توانید برترین انتخاب را برای سرویس بهداشتی خانه خود داشته باشید.

1. کاشی وینیل، همه کاره و ارزان

اگر قصد دارید سرویس بهداشتی را با کمترین هزینه بازسازی کنید باید به سراغ کاشی وینیل بروید. این کاشی ظاهری شبیه به چوب دارد و فضایی کلاسیک ایجاد می نماید. بعلاوه شما به راحتی می توانید کف، دیوارها، سقف و حتی پشت درها را هم با با این کاشی بپوشانید و به راحتی هم آن ها را تمیز کنید.

اگر شما از هواداران چوب هستید و دوست ندارید از وینیل بهره ببرید باید بدانید که چوب نه تنها یک گزینه پرهزینه است بلکه باید از نوع خاصی از چوب برای سرویس بهداشتی بهره ببرید تا رطوبت باعث تغییر فرم آن نگردد. اما اگر فقط دوست دارید ظاهری شبیه به چوب داشته باشید، کاشی وینیل برترین گزینه است.

2. کاشی های سفالی لعاب دار، گزینه نوستالژیک و زیبا

کاشی های تراکوتا یا سفالی لعاب دار رنگی می تواند سرویس بهداشتی مجذوب نماینده و زیبایی برای شما بسازد که حس نوستالژی را در شما زنده می نماید. این کاشی ها ضد آب هستند اما به علت تخلخل بافت اصلی شان، گزینه مناسبی برای استفاده در منطقه ها مرطوب به حساب نمی آیند.

3. کاشی های سرامیکی، درجه یک و سرشار از مزیت

کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی یکی از موثرترین راه ها برای دور نگه داشتن مواد آلرژی زا و گردوغبار از هر محیطی هستند. بعلاوه می توان از آن ها به عنوان زیباترین کاشی سرویس بهداشتی یاد کرد چون طرح های خاص و زیبایی دارند.

کاشی های سرامیکی از تجمع مواد آلرژی زا، مثل کپک ها، روی کف و دیوار سرویس بهداشتی جلوگیری می نمایند. بعلاوه بسیار بادوام هستند و همین موضوع آن ها را به گزینه ای بسیار ارزان تبدیل نموده است. اگر تمایلی ندارید در زمان های کوتاه خانه را تعمیر و بازسازی کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سرامیک برای کاشی سرویس بهداشتی است.

4. کاشی چینی، ساده و زیبا

اگر دوست دارید کف سرویس بهداشتی شبیه به مرمر باشد باید از کاشی چینی، یا پرسلن، بهره ببرید. کاشی چینی کیفیت بالاتری نسبت به کاشی سرامیکی معمولی دارند و با هر بودجه ای می توانید آن ها را خریداری کنید. طرح های کاشی چینی بسیار متنوع است و با ترکیب مدل های مختلف می توانید طرح اختصاصی خودتان را روی دیوار و کف سرویس بهداشتی اجرا کنید.

5. کاشی های یک شکل، با دوام و قابل اعتماد

حتما در اغلب خانه ها این کاشی ها را دیده اید. کاشی هایی که همه طرحی شبیه به هم دارند و وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند، طرحی سرگرم نماینده می سازند. جنس آن ها غیر متخلخل و بسیار با دوام است، به همین علت می توانید از آن به عنوان کاشی سرویس بهداشتی در منطقه ها مرطوب و شرجی بهره ببرید. قیمت این مدل کمی گران تر از وینیل و سرامیک است اما مطمئنا از چوب و سنگ مرمر ارزان تر هستند.

مرور کلی

سرویس بهداشتی آخرین مکانی است که در یک خانه به آن مراجعه می کنید اما باید بدانید که اهمیت دکوراسیون آن کمتر از اتاق نشیمن نیست. کاشی ها انواع مختلفی دارد و شما می توانید با توجه به نوع احتیاج و میزان بودجه تان، یک مدل را انتخاب کنید. مثلا اگر در خانه فرد سالمندی حضور دارد باید از کاشی ضدلغزش بهره ببرید تا او را از آسیب های احتمالی دور نگه دارید. در این مطلب چند نکته برای انتخاب کاشی و انواع کاشی مخصوص سرویس بهداشتی معرفی شده است. امیدواریم اگر قصد بازسازی دارید، این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

منبع: livspace

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1059

به "5 مدل کاشی سرویس بهداشتی زیبا و بادوام (و 3 نکته مهم در خرید کاشی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مدل کاشی سرویس بهداشتی زیبا و بادوام (و 3 نکته مهم در خرید کاشی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید