تور دبی ارزان: 4 فرش دستباف 600 و 400 متری ایرانی به امارات صادر شد

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران : سخنگوی گمرک گفت: چهار تخته فرش بزرگ دستباف که به وسیله هنرمندان تبریزی به مساحت 2 هزار متر در مدت هفت سال بافته شده بود، به امارات متحده عربی صادر شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از گمرک، سید روح اله لطیفی گفت: این چهار فرش، شامل 2 فرش 600 متر مربعی در ابعاد 30 متر در 20 متر و دو فرش 400 مترمربعی با ابعاد 20 متر در 20 متر بوده است.

تور دبی ارزان: 4 فرش دستباف 600 و 400 متری ایرانی به امارات صادر شد

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

وی اضافه کرد: به گفته صاحب کالا که یکی از برندهای معروف صادرات فرش دستباف است، این فرش ها در مدت هفت سال بافته شده است و در 15 سال گذشته فرش هایی با این مساحت، بافته و صادر نشده بود و این امر، یک اتفاق مناسب برای فراوری و صادرات فرش دستباف به شمار می رود.لطیفی گفت: این فرش ها با طی مراحل اداری و گمرکی از اداره کل گمرک غرب تهران به امارات متحده عربی صادر شد.

با توجه به تاریخچه کهنی که در فراوری فرش و قالی دستباف ایرانی وجود دارد در حال حاضر می توان گفت محصول بافته شده به دست هنرمندان ایرانی جزو برترین و زیباترین نوع فرش در جهان است که این امر از نظر کارشناسان بین المللی فرش تایید شده است. اما با وجود آنکه در سال 1328 شمسی اولین فرش های گره دار به عنوان پوشش اسب و یا در چادر صحرانشینان مورد استفاده قرار گرفته است و سپس در فراوری این محصول پیشرفت های زیادی حاصل شده پژوهشگران اعتقاد دارند که شروع شکوفایی هنر فرشبافی در ایران به قرن 16 و 17 میلادی بر می گردد.

یکی از شاخص ترین مواردی که موجب محبوبیت و مشهوریت فرش دستباف ایرانی شده است مواد مصرف شده در این قالی ها است که دارای کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی هستند و این امر در کنار زیبایی محصول مورد اهمیت می باشد. یکی از مواد به کار رفته در تار و پود فرش دستبافت ایرانی پنبه و پشم می باشد که این نوع فرش و قالی به فرش یا قالی پشمی مشهور است. بعلاوه می توان گفت در میان عشایر به جای نخ از پشم استفاده می گردد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1027

به "تور دبی ارزان: 4 فرش دستباف 600 و 400 متری ایرانی به امارات صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی ارزان: 4 فرش دستباف 600 و 400 متری ایرانی به امارات صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید