114 هزار تن محصول صنعتی و معدنی طی هفت ماه از قم صادر شد

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران/قم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا سرانجام مهرماه 114 هزار تن محصول صنعتی و معدنی که به وسیله واحدهای فعال در قم فراوری شده بود به بازارهای هدف بین المللی صادر شد.

114 هزار تن محصول صنعتی و معدنی طی هفت ماه از قم صادر شد

محمود سیجانی، در گفت وگویی اعلام کرد: از ابتدای امسال تا سرانجام مهرماه 114 هزار تن محصول در بخش صنعت، معدن و صنایع معدنی، بازرگانی، صنایع دستی و فرش دستباف به ارزش 136 میلیون دلار به بازارهای هدف بین المللی صادر شد و این فرایند تا سرانجام سال افزایشی است.

وی اضافه نمود: اکنون بسیاری از صنعتگران استان درحوزه صادرات ورود پیدا کردند و تعداد زیادی از محصول های فراوری شده در قم به علت کیفیت بالای ساخت و بعلاوه داشتن سایر ملاک های موفقیت در بازار، همانند طراحی مجذوب نماینده به سایر کشورهای دنیا صادر می گردد.

سیجانی با اشاره به این که فراورینمایندگان استان افزایش بازارهای هدف صادراتی را در دستور کار خود دارند، گفت: امروز کالاهای صادراتی فراوری شده در قم علاوه بر بازار کشورهای همسایه در سایر بازارهای بین المللی نیز عرضه می گردد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تأکید کرد: تقویت صادرات در شرایط کنونی علاوه بر توسعه فراوری و اشتغال، موجب تأمین ارز مورد احتیاج کشور است به همین علت مسئولان استان، حمایت از صادرنمایندگان را به عنوان راهبردی مهم در توسعه مالی دنبال می نمایند.

سیجانی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح نمود: در کنار اهتمام به صادرات، صنعتگران قمی طی سال های گذشته در زمینه تأمین احتیاج بازار داخلی نیز نقش بسیار مؤثری ایفا کردند و در حد توان خود اجازه ندادند تحریم های ظالمانه دشمنان موجب توقف فراوری کالاهای مورد احتیاج مردم گردد.

شایان ذکر است حجم سرمایه گذاری اجرا شده برای واحدهای صنعتی قم حدود 80 هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه گذاری اجرا شده در حدود 2 هزار و 400 واحد صنعتی و فراوریی استان برای بیش از 60 هزار تَن فرصت اشتغال ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 854

به "114 هزار تن محصول صنعتی و معدنی طی هفت ماه از قم صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "114 هزار تن محصول صنعتی و معدنی طی هفت ماه از قم صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید