پیکر سه غرق شده در کانال آب ورامین کشف شد

به گزارش آقای معلم، مدیر بحران شهرستان ورامین گفت: پیکر سه نفر از شهروندان ورامین که به علت سقوط در کانال انتقال آب جان خود را از دست دادند، پس از20 ساعت کوشش بی وقفه کشف شد.

پیکر سه غرق شده در کانال آب ورامین کشف شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا ابراهیمی مدیر بحران شهرستان ورامین گفت: شامگاه دوشنبه سه فرد به دلایلی که از سوی کارشناسان در حال آنالیز است در کانال درجه یک انتقال آب، حاشیه روستای جعفرآباد اخوان سقوط نموده و جان خود را از دست داده اند که بلافاصله عوامل امدادی فراخوان و کوشش های برای کشف اجساد شروع شد.

وی اضافه نمود: با توجه به حجم زیاد آب جاری در این کانال و با هماهنگی های به عمل آمده، حجم ورودی آب به کانال کاهش یافت و غواصان کوشش کردند که پیکر این افراد را پیدا نمایند.

وی اضافه نمود: نوع سازه، شیب تند، و وجود ده ها منطقه پخش آب و جمع آوری اشیاء داخل کانال باعث شده بود تا کشف اجساد در داخل این سازه ها بسیار سخت گردد.

ابراهیمی گفت: یکی از این افراد متأسفانه سرباز وظیفه شناسی بود که در کوشش برای نجات جان 2 شهروند دیگر، داخل کانال سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

وی توضیح داد: پس از حدود 20 ساعت کوشش بی وقفه، پایان پیکر این سه فرد در فاصله دورتر از محل وقوع حادثه کشف و از داخل سازه کانال خارج شد.

کانال انتقال آب درجه یک دشت ورامین، از شهرستان پاکدشت شروع شده و در طول جهت 15 کیلومتری، از شمال به جنوب ورامین امتداد یافته و آب را به مزارع جنوبی ورامین منتقل می نماید.

در منطقه موسوم به جمال آباد، کانال انتقال آب پساب تصفیه شده جنوب تهران هم با این کانال تلاقی پیدا نموده و هم اکنون آب جاری ناشی از پساب تصفیه شده است و آبی از سد ماملو در کانال جریان ندارد.

عبور این کانال از حاشیه منطقه ها مسکونی و جاده موسوم به تیغاب همیشه موجب بروز حوادث متعدد سقوط خودرو و عابران پیاده درآن می گردد که نوع سازه و شیب حاشیه آن باعث می گردد که در صورت جریان آب، فرد سقوط نموده به هیچ اسم نتواند خود را نجات دهد.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 769

به "پیکر سه غرق شده در کانال آب ورامین کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکر سه غرق شده در کانال آب ورامین کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید