پرداخت مالیات خانه های خالی تا سرانجام بهمن

به گزارش آقای معلم، به گفته یکی از مدیران سازمان امور مالیاتی، مالکان خانه های خالی تا انتها بهمن ماه فرصت دارند که مالیات خود را پرداخت نمایند؛ بعلاوه کسانی که نسبت به مالیات صادر شده اعتراض دارند می توانند اعتراض خود را در سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir/ ثبت نمایند.

پرداخت مالیات خانه های خالی تا سرانجام بهمن

به نقل از مهر، اطلاعات یک میلیون و 170 هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده است. نرخ جریمه مالیاتی خالی ماندن واحدهای مسکونی براساس ماده 54 مکرر قانون مالیت های مستقیم 100 میلیون تومان اعلام شده است.

مدیرکل تحلیل فرآیندهای سازمان مالیاتی این جریمه 100 میلیون تومانی را رد می نماید و می گوید که مالیات خانه های خالی بر اساس متراژ و تعداد ماه هایی که خالی بوده است مشخص می گردد.

جهانگیر رحیمی میانه گیری از مالیات خانه های خالی را کاری بی فایده می داند، چراکه مالک هر واحد باید مالیات خود را جداگانه پرداخت کند. او می گوید: مالکان خانه های خالی تا خاتمه بهمن فرصت دارند تا مالیات خود را بپردازند. امکان پرداخت این مالیات، روی سیستم سازمان امور مالیاتی فراهم شده است و افراد می توانند به صورت آنلاین پرداخت نمایند.

ممکن است بعضی از مالکان نسبت به قبض مالیاتی صادر شده اعتراض داشته باشند. به گفته رحیمی این افراد می توانند وارد سامانه سازمان امور مالیاتی به آدرس https://my.tax.gov.ir/ شوند، برگه مالیاتی خود را دریافت نمایند، اعتراضشان را ثبت نمایند و وارد مرحله دادرسی شوند.

به گفته او؛ مردم برای این که از پرونده مالیاتی خود آگاه شوند باید به سامانه سازمان امور مالیاتی مراجعه نمایند تا بدانند که خودروها و خانه های لوکس یا خالی آنها مشمول مالیات شده است یا نه.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 7 مرداد 1401 بروزرسانی: 7 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1047

به "پرداخت مالیات خانه های خالی تا سرانجام بهمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت مالیات خانه های خالی تا سرانجام بهمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید