طراحی ویلای کلاسیک: ویلا های 8 تا 10 میلیارد تومانی

به گزارش آقای معلم، بر اساس آگهی های منتشرشده در پلتفرم های مختلف، از 3 میلیون و 782 هزار آگهی خریدوفروش مسکن در دو استان گیلان و مازندران، 21.8 درصد از آن ها زیر 100 متر، 25.7 درصد بین 100 تا 200 متر، 20.7 درصد بین 200 تا 300 متر، 28.9 درصد بالای 300 متر و 2.9 درصد نیز بدون مشخصات متراژ بوده است. این متراژ بیانگر این موضوع است که سهم ویلا در این استان ها نسبتا بالا بوده و آپارتمان ها نیز با قواره های بیشتر ساخته می گردد.

طراحی ویلای کلاسیک: ویلا های 8 تا 10 میلیارد تومانی

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کلاسیک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به جرات می توان گفت تراکم جمعیت و خانه سازی در بیشتر استان ها و شهر های کشور به حداکثر خود رسیده به طوری که در بعضی منطقه ها زمین بایر زیادی باقی نمانده است. شهر های شمالی نیز از این امر مستثنی نیستند و این ساخت وساز ها تا جایی پیش رفته که در چندسال اخیر اغلب زمین های کشاورزی و باغات موجود در استان های شمالی به صورت قانونی یا غیرقانونی تخریب و به آپارتمان یا ویلا تبدیل شده اند. با توجه به ورود حجم بالای سرمایه گذاری ها به املاک و زمین های استان های شمالی از دیگر استان ها و ازجمله تهران؛ گرچه همچنان ویلاسازی ادامه دارد، اما فرایند ساخت وساز از ویلاسازی به آپارتمان سازی تغییر فاز داده است. از همین رو در سال های اخیر خرید زمین در استان های شمال به اندازه قابل توجهی مورد استقبال قرار گرفته است که دلیل آن علاوه بر پتانسیل رشدپذیری مالی که شهر های شمالی دارند، آب وهوای مطلوب این شهر ها نیز است که موجب شده افراد زیادی تمایل به خرید زمین یا ملک در این منطقه از کشور داشته باشند. آمار ها نشان می دهد در بعضی شهر های گیلان و مازندران قیمت های 30 میلیون تومان برای آپارتمان و 36 میلیون تومان برای واحد های تجاری آگهی می گردد که چندین برابر قیمت سال های قبل است.

36 میلیون تومان یک متر مغازه در شمال!

افزایش تقاضای سکونت در استان های شمالی کشور موجب افزایش قیمت املاک در این منطقه شده است به طوری که در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان های مازندران و گیلان شاهد افزایش میانه قیمت های املاک هستیم؛ اما در همین مدت زمان در استان گلستان افزایش قیمت در این حوزه را داشته ایم. قیمت املاک مسکونی گلستان از دو استان دیگر گران تر است به طوری که براساس آمار اعلام شده ازسوی موتور جست وجوی ملک رادار، گلستان با میانه قیمتی هر مترمربع 8 میلیون و 961 هزار تومان به گران ترین استان میان استان های شمالی تبدیل شده است. ازسوی دیگر گیلان با میانه قیمتی هر مترمربع 8 میلیون و 502 هزار تومان و مازندران با قیمت میانه هر مترمربع 8 میلیون و 478 هزار تومان به ترتیب در رتبه های پایین تر از گلستان از نظر قیمتی جای گرفته اند.

درمقابل املاک اداری و تجاری استان گیلان با فاصله کمی از استان مازندران در صدر قیمت ها واقع شده است. با وجود این، میانه قیمت های ثبت شده در آگهی های استان مازندران از نیمه اول امسال فاصله خود را با استان گیلان کمتر نموده است. در این حوزه گلستان با قیمت هر مترمربع 24 میلیون و 494 هزار تومان پایین تر از دو استان شمالی جای گرفته است. مازندران با میانه قیمتی هر مترمربع 35 میلیون و 368 هزار تومان واقع شده است و گیلان با 36 میلیون و 301 هزار تومان گران ترین قیمت هر مترمربع از املاک اداری را به خود اختصاص داده است.

خانه متری 30 میلیون تومان!

نگاهی به قیمت های آپارتمان و ویلا در استان گیلان نشان می دهد بالاترین قیمت ویلا مربوط به لنگرود، اطاقور، شلمان و کومله با 8.4 میلیون تومان به ازای هر متر و بندرانزلی با 8.1 میلیون تومان است. لاهیجان، سیاهکل، دیلمان و رودبنه با 7.4 میلیون تومان و رودسر، املش، کلاچای، رانکوه و واجارگاه با 6.7 میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار دارند. مقرون به صرفه ترین ویلا ها هم مربوط به صومعه سرا، ماسال، گوراب زرمیخ و مرجقل است که هر متر ویلا 3/3 میلیون تومان آگهی شده است. رضوانشهر و پره سر با 3.5 و فومن، شفت و ماسوله با 4/4 میلیون تومان در رتبه های بعدی قرار دارند. درخصوص قیمت آپارتمان ها نیز، بالاترین قیمت آگهی های استان گیلان مربوط به لاهیجان، سیاهکل، دیلمان و رودبنه با 18.1 میلیون تومان و رشت با 15.1 میلیون تومان است. رودبار با 8.5 میلیون تومان و تالش، اسالم و لیساربالاده با 8.6 میلیون تومان کمترین قیمت را بین شهر های این استان دارند. فرایند قیمتی املاک در استان گیلان صعودی است و با افزایش قیمت ملک در این استان ها نرخ اجاره بها نیز دستخوش افزایش شده است. به این ترتیب میانگین خرید هر مترمربع ویلا در استان گیلان 5 میلیون تومان و میانگین قیمت برای هر مترمربع آپارتمان در این استان 11 میلیون تومان است.

املاک ویلایی موجود در سلمانشهر، کلارآباد و عباس آباد با فاصله زیادی از منطقه ها دیگر این استان، گران ترین املاک در شهر های استان مازندران محسوب می شوند به طوری که میانه قیمت خرید هر مترمربع ویلا در این شهر ها که گران ترین شهر های این استان هستند بیش از 21 میلیون تومان است. بعلاوه میانه قیمت هر مترمربع آپارتمان در شهر های چاف و چمخاله در این استان نزدیک به 30 میلیون تومان است. مقرون به صرفه قیمت ترین ویلا در این استان مربوط به شهر چمستان با متری 5 میلیون و 790 هزار تومان است. در استان مازندران گران ترین آپارتمان ها مربوط به چاف و چمخاله با 29 میلیون و 900 هزار تومان است. پس از آن سلمان شهر، کلارآباد و عباس آباد با میانگین متری 27 میلیون و 300 هزار تومان است. علاوه بر آن مقرون به صرفه ترین آپارتمان های این استان در شهر های نکا و سورک واقع شده است که میانه قیمت هر مترمربع در آن ها 7 میلیون و 630 هزار تومان است. با توجه به ارقام اعلامی میانگین قیمت برای خرید ویلا در استان مازندران 9 میلیون و 700 هزار تومان و برای خرید آپارتمان 15 میلیون و 550 هزار تومان است.

افزایش 98 درصدی قیمت زمین

با توجه به شرایط مالی حاکم در کشور اغلب افراد تمایل به سرمایه گذاری در زمینه های مختلف دارند که زمین یکی از آنهاست. در شهر های شمالی نیز رایج ترین نوع سرمایه گذاری در چندسال اخیر مربوط به خرید باغ و زمین بوده چراکه با چنین سرمایه گذاری ای نه تن ها سرمایه گذاران کسب سود می نمایند بلکه می توانند برای زمان فراغت نیز از این اماکن استفاده نمایند. آمار ها نشان می دهد حجم خریدوفروش باغ و زمین در استان های شمالی کشور در شش ماهه ابتدایی سال حدود 3.33 درصد رشد داشته است. بعلاوه قیمت خرید باغ و زمین در استان های مازندران و گلستان در مقایسه با املاک مسکونی نیز رشد بیشتری را تجربه نموده است درحالی که در استان گیلان، املاک مسکونی نسبت به باغ و زمین دستخوش افزایش قیمت بالاتری بوده و علاوه بر آن میانه افزایش قیمت باغ و زمین در استان گلستان 89 درصد، استان گیلان 94 درصد و استان مازندران 98 درصد در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته رسیده است. با نگاهی به آگهی های موجود در بعضی پلتفرم ها می توان دریافت که از هر 3باغ و زمین آگهی شده در شمال کشور، یکی از آن ها را می توان با 500میلیون تومان خریداری کرد.

از همین رو مازندران با میانه قیمت هر مترمربع 4 میلیون و 793 هزار و 600 تومان در رده گران ترین و استان گلستان با میانه قیمت هر مترمربع 2 میلیون و 472 هزار و 100 تومان مقرون به صرفه ترین باغات و زمین را در شهر های شمالی عرضه می نماید. براساس آماری که پلتفرم شیپور از شش ماهه ابتدایی امسال ارائه نموده، مازندران با 98 درصد رشد قیمتی در هر مترمربع بالاترین رشد قیمت برای سرمایه گذاران بین استان های شمالی محسوب می گردد که بیشترین اندازه عرضه در شمال کشور (استان های گیلان، گلستان و مازندران) نیز در همین استان قرار گرفته است.

ویلا های 8 تا 10 میلیارد تومانی

بر اساس آگهی های منتشرشده در پلتفرم های مختلف، از 3 میلیون و 782 هزار آگهی خریدوفروش مسکن در دو استان گیلان و مازندران، 21.8 درصد از آن ها زیر 100 متر، 25.7 درصد بین 100 تا 200 متر، 20.7 درصد بین 200 تا 300 متر، 28.9 درصد بالای 300 متر و 2.9 درصد نیز بدون مشخصات متراژ بوده است. این متراژ بیانگر این موضوع است که سهم ویلا در این استان ها نسبتا بالا بوده و آپارتمان ها نیز با قواره های بیشتر ساخته می گردد. با احتساب ویلا های بالای 300 متر، در هر دو استان شمالی آگهی های بالای 8 تا 10 میلیارد تومان به تعداد زیادی دیده می گردد؛ ارقامی که در سال های قبل نصف این میزان هم نبود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 898

به "طراحی ویلای کلاسیک: ویلا های 8 تا 10 میلیارد تومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی ویلای کلاسیک: ویلا های 8 تا 10 میلیارد تومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید