تور استانبول: مترو زیرزمینی استانبول، دومین مترو قدیمی جهان

به گزارش آقای معلم، مترو استانبول که با نام تونل شناخته می گردد، دومین مترو قدیمی جهان پس از مترو لندن است. با گزارش تصویری خبرنگاران از این جاذبه جالب در استانبول همراه باشید.

تور استانبول: مترو زیرزمینی استانبول، دومین مترو قدیمی جهان

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری برای ما ایرانی ها به شمار می رود و تور استانبول همواره از محبوب ترین ها بوده است. در این شهر تقریبا هر کاری که فکرش را بکنید می توانید انجام بدهید. از آفتاب گرفتن در ساحل تا شنا و خرید و گشت و گذار در خیابان های شلوغ و دوست داشتنی شهر. اما از جالب ترین امکانات شهری در استانبول، سیستم حمل و نقل عمومی این شهر است. در این شهر می توانید تقریبا همه نوع وسیله نقلیه ای سوار شوید. از جمله این وسایل نقلیه می توان به تاکسی، هواپیما، تراموای، کشتی و قایق و مترو اشاره نمود. در این گزارش با هم نگاهی به مترو تاریخی استانبول و تاریخچه آن می اندازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

خط زیرزمینی (Underground) استانبول، بعد از خطوط مترو زیرزمینی لندن که در سال 1863 افتتاح شد، دومین سیستم ریلی حمل و نقل زیرزمینی در دنیا است.

اولین کوشش ها برای ساختن این مترو را یک مهندس فرانسوی به نام یوگین هنری گاواند انجام داد. وی طرح این مترو را با سلطان عبدالعزیز عثمانی در میان گذاشت.

طرح او گالاتا را به پرا متصل می کرد. سلطان عبدالعزیز امتیاز این طرح را در دهم ژوئن 1869 اعطا کرد. کار ساخت این مترو از سال 1871 شروع شد و در سال 1874 به سرانجام رسید.

تونل در 17 ژانویه 1875 کار خود را پس از برگزاری یک جشن باشکوه با حضور میهمان های داخلی و خارجی شروع کرد و عملیاتی شد.

تونل در مارس 1939 ملی شد و تحت مدیریت اداره عمومی تراموا و تونل الکتریکی استانبول در آمد.

این مجموعه ریلی حمل و نقل در سال 1971 مورد بازسازی نهاده شد و به شکل کنونی در آمد. قطارهای دو واگنه تونل 350 اسب بخار قدرت دارند و نیروی خود را از برق تامین می نمایند.

هر واگن 16 متر طول دارد و دو واگن روی هم ظرفیت جابه جایی 170 مسافر را در هر سفر دارند. قطار فاصله 571 متری را در 90 ثاتیه طی می نماید. این قطارها هر روز سفری گرم و کوتاه و لذت بخش را برای مسافرها ایجاد نموده اند، در حالی که با سکوت و آرامش کاراکوی را به بیوگلو در استانبول متصل می نمایند.

آیا شما قبلا از این مترو تاریخی استانبول یا تونل استفاده نموده اید؟ تجربه خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 897

به "تور استانبول: مترو زیرزمینی استانبول، دومین مترو قدیمی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: مترو زیرزمینی استانبول، دومین مترو قدیمی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید