ماجراجویی های باورنکردنی در ژاپن

به گزارش آقای معلم، ماجراجویی در ژاپن

تا به حال به گذراندن تعطیلات رویایی فکر نموده اید؟ یک روز اسکی و روز بعد غواصی! در ژاپن این آرزو برآورده می گردد. نظرتان با ماجراجویی در ژاپن چیست؟ این بار دو منطقه متفاوت از ژاپن را برای ماجراجویی انتخاب نموده ایم : هوکایدو و اوکیناوا. ماجراجویان به علت پیست های اسکی خارق العاده و چشمه های آب گرم عاشق هوکایدو هستند و خیلی ها هم به هوای دریا و جنگل های انبوه به اوکیناوا می فرایند. در ژاپن در تمامی ماه های سال تفریحات و ماجراجویی هایی باب میل شما وجود دارد می خواهیم درباره ماجراجویی در ژاپن حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

ماجراجویی های باورنکردنی در ژاپن

ماجراجویی در هوکایدو

برای گم شدن در طبیعت ژاپن راهی شمال و هوکایدو شوید. شمالی ترین جزیره اصلی ژاپن تفریحات و ماجراجویی های زیادی در زمستان و تابستان دارد. اسکی و چشمه های آب گرم بدون شک یکی از محبوب ترین ماجراجویی در ژاپن هستند و گردشگران زیادی را به این نقطه می کشانند. به این تفریحات، چشم اندازهای طبیعی و حیات وحش خارق العاده را هم اضافه کنید تا بدانید چرا این ناحیه تا این حد محبوب گردشگران است.

  • به اسکی بروید

نمی توان در ماه های سرد سال به هوکایدو رفت و از دامنه های پرشیب آن دیدن نکرد، دامنه هایی که از برترین نقاط ژاپن برای اسکی هستند و نمی گردد نام آن ها در فهرست ماجراجویی در ژاپن نیاورد. برف های پودری این ناحیه عالی ست، چشم اندازها حیرت آورند و چشمه های آب گرم زیادی در انتظارتان است. بیشتر ریزورت های بزرگ در ناحیه ساپورو (Sapporo) یا در نزدیکی آساهیکاوا (Asahikawa) قرار دارند و امکانات خوبی برای اسکی بازها و خانواده ها فراهم نموده اند. اگر می خواهید کمی از تجملات فاصله بگیرید و به طبیعت نزدیک تر شوید به پارک ملی دایستسوزان (Daisetsuzan National Park) بروید و پیست های اسکی کمتر شناخته شده آنجا را امتحان کنید.

  • به چشمه های آب گرم بروید

وقتی حرف از ماجراجویی در ژاپن می گردد چشمه های آب گرم همواره پای ثابت هستند. بعد از اسکی و اسنوبورد، شنا در چشمه های آب گرم اونسن خستگی ماجراجویی روزانه را از بین می برد و شما را به جهانی تازه هیجان می کشاند. به غیر از طبیعت آرامش بخش و زیبای اونسن، گرداب های طبیعی، چشم اندازهایی خیره نماینده را به وجود آورده اند که دیدنی آن ها فقط نصیب ماجراجویانی می گردد که هوکایدو را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب نموده اند.

  • پرندگان مخصوص ژاپنی را دیدن کنید

حیات وحش ژاپن هم بخشی از ماجراجویی در ژاپن را تشکیل می دهند، در ژاپن به هر طرف که رو کنید منظره ها بی مانندی را می بینید اما بدون شک دیدنی مرغان ماهیخوار ژاپنی در زمین های پوشیده از برف یکی از مجذوب نماینده ترین این منظره ها است. تعدادی از این پرندگان، نواحی شرقی هوکایدو و مرداب کوشیرو (Kushiro) را به عنوان زیستگاه همیشگی خود انتخاب نموده اند و در زمستان پایکوبی دسته جمعی آن ها چشم اندازهای جالبی را رقم می زند.

  • به طبیعت گردی بروید

در طول تابستان کوتاه و باشکوه، هوکایدو به مقصدی رویایی برای طبیعت گردان تبدیل می گردد. وجود 6 پارک ملی در این ناحیه به معنای فرصت های بیشمار برای پیاده روی و طبیعت گردی در میان طبیعت مجذوب نماینده است. پارک ملی شیرتوکو (Shiretoko) آنقدر دورافتاده است که رسیدن به آن فقط با قایق امکان پذیر می باشد اما زیستگاه جمعیتی از خرس های قهوه ای ست و ارزش بازدید دارد. پارک ملی آکان- ماشو (Akan-Mashu National Park) به دریاچه های دیدنیی معروف است، دریاچه هایی که برخی از آن ها زلال ترین آب های جهان را دارند. پارک ملی شیکوتسو - تویا (Shikotsu-Toya National Park) آتشفشان فعال تاروما (Tarumae) را در خود جای داده و از کناره های دهانه آتشفشانی اش چشم اندازهای بی مانندی را می بینید.

  • در مزارع گل های بنفش گردش کنید

در اواسط تیر، مزارع گل های بنفش رنگ اسطوخروس در نزدیکی فورانو (Furano) با فرشی خوشبو و بنفش رنگ تپه ها را می پوشانند. سال هاست که این گل ها در این منطقه می رویند و منظره ها رنگارنگ، گردشگران زیادی را به این ناحیه می کشاند. بسیاری از این مزارع برای بازدید مردم باز است و گردشگران می توانند از آن ها دیدن نمایند و عکس های مجذوب نماینده بیندازنند.

  • یخ های شناور را دیدن کنید

باز هم ماجراجویی در ژاپن ! با فرا رسیدن زمستان باروبندیل سفر ببندید و راهی آباشیری (Abashiri) شوید برای دیدنی منظره ها حیرت آور! در این فصل از سال یخ های شناور سیبری به سمت دریای Okhotsk در حرکت هستند. هوکایدو جنوبی ترین نقطه برای دیدنی یخ های شناور است، یخ هایی که معمولا در اواخر دی ماه به جزیره می رسند و معمولا می توانید از ساحل آن ها را دیدن کنید. اما برای اینکه این توده های بزرگ یخ را از نزدیک لمس کنید سوار کروز شوید و به کنار آن ها بروید.

ماجراجویی در اوکیناوا

وقتی در حال کشف شمالی ترین بخش های ژاپن هستید برای تجربه های کاملا متفاوت سری هم به جنوبی ترین نقطه بزنید، جایی که ماجراجویی هایش در آب های زلال خلاصه شده است. آب و هوای این نقطه حتی در زمستان حدود 20 درجه سلسیوس است پس فرصت های ماجراجویی در همه ماه های سال فراهم است.

  • به ساحل بروید

در سواحل اوکیناوا تفریحات زیادی انتطارتان را می کشد که شنا و غواصی تنها نمونه ای از آن ها هستند. جزیره کومه (Kume Island) سواحل خیره نماینده ای دارد و سواحل هاتنوهاما و آرا یکی از برترین ها هستند.

  • غواصی کنید

آب های نیمه گرمسیری اوکیناوا یکی از برترین نقاط جهان برای غواصی ست و ماهی های رنگارنگ و غارهای زیرآبی از چشم اندازهای همواره جهانی زیر آب این منطقه هستند. آب های زلال جزایر کراما (Kerama) لاک پشت های دریایی، نهنگ ها، مارماهی و آبزیان متنوعی را در خود جای داده است. جزیره میاکو (Miyako) بزرگ ترین صخره های مرجانی ژاپن را دارد و جهانیی متفاوتی از چشم اندازهای دریایی و موجودات آبزی است.

  • به دیدنی نهنگ بروید

زمستان که می گردد آب و هوای ملایم اوکیناوا میزبان گروه تازهی از موجودات می گردد: نهنگ های دیدنیی. از دی تا اسفند گروهی از نهنگ ها برای تخم ریزی خود را به آب های جزیره کراما (Kerama) می رسانند و فرصت های باورنکردنی را برای دیدن به وجود می آوردند.

  • در رودخانه شناور شوید

برای تجربه نوع دیگری از ماجراجویی های آبی به Iriomote، بخشی از جزایر Yaeyama بروید، جزیره ای بزرگ که پوشیده از جنگل های انبوه و تالاب های دیدنیی ست. اگر می خواهید این جزیره را بهتر لمس کنید سوار کروز شوید و به دل یکی از دو رودخانه اش بزنید.

  • کوهنوردی کنید

برای طبیعت گردی در میان مجذوب نماینده ترین جنگل های ژاپن آماده شوید. جزیره میاکو (Miyako) با چشم اندازهای زیبا از دریا و فانوس های دریایی، زیبایی و مجذوب نمایندهیت خاصی دارد. در جزیره ایشیگاکی (Ishigaki) کوه اوموتو (Omoto) که پوشیده از جنگل های انبوه است مرتفع ترین نقطه اوکیناوا را پدید آورده و کوهنوردی در میان چشم اندازهای آن ماجراجویی متفاوتی را نصیبتان می نماید.

منبع: nationalgeographic.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 949

به "ماجراجویی های باورنکردنی در ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی های باورنکردنی در ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید