صنایع استان اردبیل با تمام قدرت فعال هستند

به گزارش آقای معلم، رئیس اتاق اردبیل گفت: به عنوان رئیس خانه صنعت و معدن استان می گویم که در سال های اخیر یک انقلاب صنعتی در استان اردبیل اتفاق افتاده است و صنعت استان باوجود همه مسائل با قدرت فعال است.

صنایع استان اردبیل با تمام قدرت فعال هستند

حسین پیرموذن در نود و هفتمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل، افزود: استان اردبیل اکنون در شهرک های صنعتی خود زمینی برای واگذاری به تولیدکنندگان ندارد و این نشان دهنده فعال بودن بخش صنعت در استان است.

وی تأکید کرد: استان اردبیل به قطب تولید شیرآلات و گیاهان دارویی تبدیل شده است و همچنین سایر صنایع نیز در استان فعال هستند، به طوری که برای مثال در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل هیچ واحد تعطیلی وجود ندارد.

پیرموذن ضمن اشاره به آمارهای موجود در زمینه صنعت استان اردبیل گفت: آمارها شرایط صنعت استان را بسیار بدتر از چیزی که وجود دارد نشان می دهند، ما به عنوان فعالان بخش صنعت می بینیم که علی رغم وجود همه مسائل در زمینه صدور مجوزها و محیط کسب وکار، صنعت استان با تمام توان خود فعال است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان اردبیل گفت: استعلام سیزده گانه در جهت صدور مجوز اگر فقط یک بار و به صورت جامع انجام شود سرعت صدور مجوز به صورت چشم گیری افزایش می یابد، این در حالی است که بیش از پنج بار این استعلامات از طرف دستگاه های مختلف انجام می شود.

وی در خصوص سامانه جامع تجارت نیز گفت: این سامانه فی نفسه سامانه خوبی است ولی ازآنجایی که با عجله طراحی شده است مسائل بسیاری را به همراه دارد که از جمله آن می توان به مسائل صدور کارت بازرگانی از طریق این سامانه اشاره کرد.

پیرموذن در انتها خواستار تصویب یک طرح در خصوص اصلاح سامانه جامع تجارت و ارسال آن به شورای گفت وگوی ملی شد.

نحوه محاسبه بهای گاز در قانون بودجه سال 1401 اصلاح می شود

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: در اواخر سال 1399 مطابق با قانون بودجه مقرر شد بهای گاز بر اساس قیمت فوب خلیج فارس محاسبه شود که این مورد در خصوص واحدهای صنعتی به جز پتروشیمی ها قانون درستی نبود و بسیاری از واحدها را در سال جاری متضرر کرد، این مورد در قانون بودجه 1401 اصلاح می شود.

استاندار اردبیل افزود: 144 بخش در صنعت مشخص می شوند که اگر در سال جاری از زمینه نرخ گاز متضرر شده اند ضرر آن ها جبران شود، همچنین به شرکت های گاز و برق اعلام کرده ایم که حق ندارند به دلیل بدهی گاز یا برق واحدها را قطع کنند.

وی در خصوص سایر مباحث مطرح در این جلسه شورای گفت وگو، بیان نمود: بحث فضای کسب وکار یکی از موضوعات اصلی است که ما در دستور کار خود قرار داده ایم، استان اردبیل به لحاظ این موضوع شرایط خوبی ندارد و اگر در پی توسعه و پیشرفت استان هستیم باید روی بهبود فضای کسب وکار تمرکز کنیم.

عاملی گفت: سؤال اساسی ما اکنون و در این جلسات از فعالان بخش خصوصی و کارشناسان این است که چه فعالیت هایی را می توانیم در زمینه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری انجام بدهیم تا برای استان ثروت ساز باشند.

استاندار اردبیل افزود: در جلسات بعدی شورای گفت وگو باید مشخص کنیم که مسائل کار در کجاست و راه حل آنها چیست، مسائل بخش صدور مجوز کجاست، چگونه می شود این فرایند را کوتاه کرد، مسائل فضای کسب وکار باید به صورت دقیق مشخص باشد تا در پی رفع آنها برویم.

وی تأکید کرد: مشکل اصلی در زمینه استعلامات برای صدور مجوز دستگاه محور بودن آن است، استعلامات باید لیست شود و با موضوع مشخص شود تا مراجع استعلام به همه موارد یک بار جواب بدهند تا فرایند صدور مجوز کوتاه تر شود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1003

به "صنایع استان اردبیل با تمام قدرت فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع استان اردبیل با تمام قدرت فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید