راهنمای گردش یک روزه در تهران

به گزارش آقای معلم، تهران جاذبه های دیدنی و چشم نواز بسیار بسیاری اطراف و داخل خود دارد.

راهنمای گردش یک روزه در تهران

تهران در دامنه های رشته کوه البرز قرار گرفته است و از هر طرفی که به بالا نگاه کنید، قله باشکوه و زیبای دماوند را خواهید دید. این شهر مکان های تاریخی و مکان های بسیار لوکس و زیبایی دارد که آن را به شهری متفاوت تبدیل کرده است. تهران در زمان گذشته فقط چهار محله داشت که نام ها سنگلج، عودلاجان، بازار و چاله میدان بود. در دوره ناصرالدین شاه محل های دیگری به این شهر اضافه شدند که نام آن ها ارگ، خانی آباد، جوادیه، پاچنار، پامنار و گود عرب ها بودند. تهران جاذبه های دیدنی و چشم نواز بسیار بسیاری اطراف و داخل خود دارد. مهم ترین مکان های گردشگری و دیدنی داخل شهر تهران برج میلاد، میدان آزادی، بازار بزرگ تهران، پارک چیتگر و... هستند. همچنین از جمله مکان های اطراف شهر تهران می توان به روستای خور، آبشار آینه ورزان، دشت لار، روستای کردان و... اشاره کرد. درادامه همراه این مطلب باشید تا با شهر تهران یا مرکز کشور بیشتر آشنا شوید.

آب وهوای تهران

به دلیل وسعت نسبتا زیاد تهران، منطقه های از آن در دامنه های کوه ها و دشت ها قرار دارند. همین دلیل باعث شده است تا از شرایط اقلیمی متفاوتی در منطقه ها مختلف برخوردار باشد. در شهر تهران منطقه های که در دامنه کوهستان ها قرار گرفته اند، آب وهوایی نیمه معتدل دارند. همچنین منطقه هایی که در دشت ها واقع شده اند، آب وهوای نیمه بیابانی دارند. به دلیل اینکه جمعیت تهران روزبه روز افرایش پیدا می کند، نسبت به گذشته آب وهوای شهر تغییر پیدا کرده است. بهترین فصل سفر به تهران بهار و پاییز محسوب می شود که بسیار آب وهوای خوبی نسبت به دیگر فصل ها دارد. باید بدانید که برای سفر محدودیتی نیست؛ فقط در این دو فصل علاوه بر آب وهوای خوب، زیبایی تهران دو چندان می شود که شما را به وجد خواهد آورد.

مراکز خرید تهران

تهران مراکز خرید بزرگ و متنوعی دارد؛ در این مکان ها می توانید انواع وسایل و کالاها را پیدا کنید. یکی از اصلی ترین مکان های دیدنی و زیبای شهر تهران، بازار بزرگ تهران است. در این بازار شما می توانید انواع وسایل و کالاها را بیابید. این بازار علاوه بر اینکه مرکز خرید بزرگی محسوب می شود، یک مکان تاریخی بسیار دیدنی است. شما می توانید هم از این بازار خرید کنید و هم از گشت وگذار در آن لذت ببرید. بازار بزرگ تهران در موقعیت مکانی خوبی از شهر تهران قرار گرفته؛ بنابراین می توانید به راحتی بعد از گشت وگذار در بازار بزرگ تهران به مکان های تاریخی و تفریحی دیگر تهران هم بروید. یکی دیگر از بازار های خوب تهران، بازار تجریش است. این مکان فضایی بسیار دیدنی و دیدنیی دارد و همچنین علاوه بر کالاهای مختلف در آن میوه و سبزیجات هم می فروشند. مکان های بسیار مجهز و لوکس دیگری در شهر تهران وجود دارند که می توانید از آن ها کالاها و وسایل خود را تهیه کنید.

منطقه ها گردشگری داخل شهر تهران

در شهر تهران اماکن تاریخی و تفریحی متنوع و بسیاری هستند که هرکدام زیبایی خودشان را دارند. یکی از مهم ترین آن ها برج میلاد است. برج میلاد ششمین برج بلند مخابراتی در جهان محسوب می شود. در این برج رستوران ها، سالن های کنسرت، بخش های تفریحی وجود دارد. اگر به برج بروید، می توانید از طریق آن کل شهر تهران را ببینید که منظره بسیار کم نظیری است. همچنین برج میلاد رستوران های لوکس و مکان های تفریخی دیگر هم دارد که شما را حسابی سرگرم خواهند کرد.

یکی دیگر از زیباترین مکان های گردشگری تهران، پارک چیتگر است. این پارک زیبا حدودا 950 هتکار مساحت دارد. پارک چیتگر دارای آب وهوای بسیار معتدل و خوبی است. در این پارک پیست سوارکاری، اسکیت، پیست دو چرخه سواری و... فعالیت می کنند. این جاذبه گردشگری منظره بسیار دیدنیی و حیرت انگیزی دارد که با رفتن به آن لذت بسیار بسیاری خواهید برد.

مکان هایی تاریخی و گردشگری دیگری نظیر کاخ سعد آباد، کاخ گلستان، عمارت نیاوران، باغ ملی و... داخل شهر تهران قرار دارند. هرکدام از این مکان ها دارای زیبایی و جلال بسیاری هستند و با دیدن آن حیرت زده خواهید شد.

منطقه ها گردشگری اطراف تهران

تهران علاوه بر مکان های تاریخی و تفریحی، جاذبه های طبیعی و زیبایی دارد. یکی از این جاذبه های گردشگری طبیعی آن، روستا و آبشار ورزان است. این روستا حدودا از شرق تهران 60 کیلومتر مساحت دارد و از بخش های شهر دماوند به شمار می رود. این روستا 2000 سال پیش ساخته شده است. از قله بلند زرینه کوه آبشاری جاری می شود؛ آب جاری شده از این روستا عبور می کند. اگر دوست دارید آبشار را ببینید، باید از رودخانه به سمت شمال سه کیلومتر جاده خاکی طی کنید. در گام بعدی باید نیم ساعت پیاده روی نیز داشته باشید تا بتوانید از آبشار بازدید کنید. این روستا و آبشاری که نزدیکی آن واقع شده است، مکانی بسیار زیبا و دل انگیز است.

مکان های بسیار زیبا و متنوع دیگری اطراف شهر تهران مانند دشت لار، روستا کردان، روستا افجه، غار رودافشان، آبشار برگ جهان و... هستند که هرکدام منظره ای بکر و کم نظیر دارند؛ با سفر به آن ها می توانید یک سفر بسیار عالی را برای خود رقم بزنید.

منبع: کجارو
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 930

به "راهنمای گردش یک روزه در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای گردش یک روزه در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید