خدمات ارائه شده در مجموعه سازمان زندان ها، محدود به زندانیان نیست

به گزارش آقای معلم، شفیعی گفت: خدماتی که در مجموعه سازمان زندان ها ارائه می گردد، فقط محدود به زندانیان نیست بلکه خانواد های آن ها نیز تحت پوشش هستند.

خدمات ارائه شده در مجموعه سازمان زندان ها، محدود به زندانیان نیست

با ما همراه باشید و درباره بهترین کارت اعتباری کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش ، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران پیش از ظهر روز شنبه هشتم شهریور 1399 هم زمان با تاسوعای حسینی ضمن شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در ندامتگاه تهران عظیم و در حاشیه بازید از این مجموعه با تاکید بر لزوم توجه به مسائل زندان ها و زندانیان این زندان در چارچوب پیگیری توسعه و بهسازی فضای ندامتگاه تهران عظیم و برنامه های اصلاحی آن، یک اولویت مهم دانست.

وی در جریان بازید از ندامتگاه تهران عظیم و پروژه های عمرانی در حال اجرای این مجموعه گفت: این بازدید موقعیتی بود تا از نزدیک در جریان چگونگی انجام امور و شرایط موجود در چنین مجموعه ای قرار بگیرم. در بسیاری موارد آنالیز میدانی مسائل دستگاه های اجرایی را برای انجام وظایف مان در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ضروری می دانم و بازدید امروز علاوه بر این ضرورت، به منظور قدردانی از زحمات مجموعه کارکنان سازمان زندان ها در استان تهران که به صورت شبانه روزی در همه ایام سال و روزهایی، چون تاسوعا و عاشورا به ارائه خدمت مشغولند، انجام گرفت.

وی خطاب به مدیران ندامتگاه تهران عظیم، گفت: حرفه شما دارای اهمیت زیادی است از این جهت که با قشری روبه رو بوده و به آن ها خدمت می کنید که برای مدتی امکان حضور در جامعه از آن ها سلب شده است و خود و خانواده هایشان در شرایط خاص اجتماعی و روحی و روانی قرار می گیرند؛ حال سوال اینجاست که حضور آن ها در اینجا فقط برای این است که دور از اجتماع قرار بگیرند یا خیر؟ بلکه قرار است آن ها در این محیط خودشان را بازسازی نمایند و با شرایط بهتری به جامعه برگردند؛ بنابراین اگر قرار باشد بازسازی صورت بگیرد لازمه اش، این است که ما شرایط را برای تحقق این مهم فراهم کنیم. اگر زندانیان به خوبی نگهداری نشوند، در شرایط سخت روحی و محیطی امکان بازسازی برای آن ها فراهم نخواهد بود و اگر این افراد دوباره به جامعه برگردند، قطعا نتیجه مناسبی برای جامعه به دست نخواهد آمد و تداوم ناهنجاری ها توسط زندانیان آزاد شده، دور از ذهن نخواهد بود.

شفیعی اضافه نمود: ارتقای شاخص ها و بهبود شرایط محیطی در زندان ها، خود می تواند در کنترل جرم و جنایت در جامعه موثر باشد بنابراین برای ارائه خدمات بهتر به زندانیان و کاستن از آلام خانواده های آنان نباید از هیچ کوششی فروگذار کرد.

وی با بیان اینکه مسائلی که در این بازدید برشماری شد، گام به گام مرتفع خواهد شد، توضیح داد: نباید انتظار داشت همه نارسایی ها بلافاصله برطرف شود، اما قطعا کوشش می کنیم با یک برنامه کارشناسانه در یک بازه زمانی معقول شرایط را بهبود ببخشیم. قانونگذار منابعی را برای این حوزه تعیین نموده است، که با تخصیص مناسب اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، ابتدا مسائل حاد این مجموعه را از پیش رو خواهیم برداشت و پس از آن، از اقدامات توسعه ای حمایت خواهیم کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اضافه نمود: همه مسائل زندان تهران عظیم به بودجه مربوط نیست، بلکه بخشی از اقدامات نیازمند بازنگری در فرایند ها و ارتقای بهره وری و بعضی دیگر به مشارکت جدی تر دستگاه هایی برمی شود که یک سری وظایف ذاتی در امور زیربنایی دارند و حتما با مذاکره، تکالیفی را برای آن ها مقرر خواهیم کرد.

شفیعی با اشاره به اینکه یک، پنجم جمعیت دویست هزار نفری زندانیان کشور در مجموعه زندان های استان تهران نگهداری می شوند، یادآوری کرد: خدماتی که در مجموعه سازمان زندان ها ارائه می شود، فقط محدود به زندانیان نیست بلکه چند برابر جمعیت زندانیان را؛ از جمله خانواده های آنان تحت تأثیر قرار می دهد . بنابراین فعالیت های این مجموعه ابعاد اجتماعی گسترده ای دارد.

وی در رابطه با شرایط خاص محیط کار و مسائل نیروی انسانی این ندامتگاه، گفت: جبران خدمت کارکنان زندان ها در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری و دیگر قوانین و مقررات موضوعه را مورد آنالیز قرار خواهیم داد و چنانچه در این زمینه ظرفیت های قانونی وجود داشته باشد که در اجرای آن ها تأخیر اجرا شده، پیگیری های لازم انجام خواهد شد. همچنین درباره نحوه تخصیص اعتبارات هزینه ای توجه لازم صورت خواهد گرفت.

شفیعی با تاکید بر توسعه فضای زندان بیان نمود: با توجه به بازدیدی که امروز صورت گرفت، به نظر می رسد که حل مسأله آب در این ندامتگاه؛ هم از نظر کمیت و هم کیفیت، باید اولویت اول در پیگیری ها باشد و امیدوارم با یک برنامه اجرایی تعیین، مسأله تأمین آبِ با کیفیت و پایدار را به طور ریشه ای برای این زندان حل کنیم. شاید در چشم اندازه توسعه این ندامتگاه بتوان به سمتی حرکت کرد که علاوه بر برطرف مسائل آن، ظرفیت پذیرش این زندان به نحوی که فضای جایگزینِ بعضی زندان های داخل شهر تهران را نیز داشته باشد، ارتقا یابد.

مسعود شفیعی در خاتمه بازدید خود از زندان تهران عظیم که بخش های مختلف این مجموعه از جمله ندامتگاه جدید در حال ساخت، فضا های دیدار عمومی و خصوصی زندانیان، آشپزخانه، فضا های فرهنگی، ساختمان اداری و... شامل می شد و با همراهی حشمت الله حیات الغیب مدیرکل زندان های استان تهران، علی رستمی معاون اداری و اقتصادی زندان های استان تهران، علی چهارمحالی مدیر ندامتگاه تهران عظیم و جمع دیگری از مدیران زندان ها صورت پذیرفت، از اقدامات اجرا شده به ویژه در بخش های بهداشتی، درمانی، فرهنگی، تربیتی و عمرانی این زندان تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 133

به "خدمات ارائه شده در مجموعه سازمان زندان ها، محدود به زندانیان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات ارائه شده در مجموعه سازمان زندان ها، محدود به زندانیان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید