تور مکزیک: دیدنی های مکزیکوسیتی

به گزارش آقای معلم، مرکز کشور مکزیک جایی است که می توانید به آسانی در آن گم شوید. چه قصد داشته باشید تنها 48 ساعت در اینجا بمانید و چه محدودیت زمانی نداشته باشید هیچ وقت حوصله تان سر نمی رود و همیشه جاذبه های زیادی در شهر پیدا خواهید کرد. شهری که در ارتفاع 2200 متری از سطح دریا بنا شده و دارای بناهای باشکوهی از دوران استعماری است. از طرفی در مرکز تاریخی شهر با بزرگی 15 کیلومتر بیش از 1400 ساختمان قدیمی متعلق به قرن های 16 تا 19 میلادی به چشم می خورند. کشوری با فرهنگی مملو از شادی و البته طبیعتی رویایی که لذت سفر به مکزیک را وصف نشدنی می سازند.

تور مکزیک: دیدنی های مکزیکوسیتی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

پارک مکزیکو | Parque México

پارک مکزیکو در محله بالای شهر Condesa واقع شده است، در طول دهه ها نماد محله و شهر بوده و به راحتی می توان آن را یکی از بهترین فضاهای سبز و دیدنی های مکزیکوسیتی دانست. سرتاسر اطراف پارک به وسیله ساختمان های هنری دکو احاطه شده است. داخل آن هم سازه های هنری و مجسمه های مشهوری مانند برج ساعت سفیر به چشم می خورند.

کاخ هنرهای زیبا | Palacio de Bellas Artes

نه تنها کلکسیونی خاص و دیدنیی از دیدنی های مکزیکوستی در کاخ هنرهای زیبا نگهداری می شود بلکه خود ساختمان هم یکی از جاذبه های مرکز کشور مکزیک است. اگر به مکزیک علاقه مند باشید حتما قبلا تصاویری از این بنای سفید رنگ با سقف نارنجی اش را دیده اید. بخشی جدا نشدنی از تورهای گردش در شهر و البته تبلیغات اینجا. معروفیت اصلی ساختمان ساخته شده به سبک هنر نو و هنر دکو به خاطر کلکسیون کاملش از تابلوها، کاشی های سقف و دیوارهای شیشه ای تیفانی اش می باشد.

کلیسای جامع متروپولیتن | Catedral Metropolitana

کلیسای جامع متروپولیتن از قدیمی ترین و عظیم ترین کلیساهای منطقه و البته قدیمی ترین در آمریکای لاتین است. محل قرار دریافت بنا در میدان زاکالو و روی زمینی است که روزگاهی معبد آزتک ها بوده است. ساخت بنا در سال 1525 شروع شد و بیش از 250 سال ادامه داشت. سبک نمای آن باروک است و همه آن را با برج های نئوکلاسیک، ستون های عظیم و پیچ خورده، برج های ناقوس، مجسمه های ایمان و امید و عشق می شناسند. نماینده اعظم کلیسای کاتولیک روم در این محل اقامت دارد.

کویوآکان | Coyoacán

یکی دیگر از دیدنی های مکزیکوسیتی که مشابهش به ندرت در جهان یافت می شود. تنها محدوده جنوبی کویوآکان یک روز وقت می خواهد تا بتوانید آن را کامل بگردید. اگر هوادار فریدا کهلو، به طور کلی هنر یا محله های شلوغ باشید نباید بازدید از جاذبه های مرکز کشور مکزیک که در این محله قرار دارند را از دست بدهید. پیشنهاد می کنیم اگر تا این جا آمدید سری هم به کافه Café El Jarocho بزنید.

آدرس: Plaza Hidalgo, Coyoacán, Ciudad de México, México

موزه سمیه | Museo Soumaya

کارلوس اسلیک تاجر مکزیکی لبنانی موزه سمیه یکی از فوق العاده ترین دیدنی های مکزیکوسیتی را تاسیس کرد. جالب است بدانید که از سال 2010 تا 2014 او اسم ثروتمندترین فرن جهان را داشتن و هم اینک هم با 67.1 میلیارد دلار دارایی در رتبه هفتم ثروتمندان جهان قرار گرفته است. اون این سازه را به نام همسرش سُمیه جمایل که سال 1999 فوق کرد نام گذاشت.

او مجموعه ای خصوصی شامل بیش از 60 هزار اثر هنری ممتاز را جمع آوری نموده بود که تمامی آن ها را به موزه یادبود همسرش اهدا کرد. سال 2013 بیش از 1 میلیون و 950 هزار نفر از این جا بازدید کردند و صندلی 56 در پربازدیدترین موزه های جهان را کسب کرد. بیشتر آثار موزه متعلق به اروپا و مکزیک هستند و التبه عظیم ترین کلکسیون سکه های پیش از استعمار جهانی هم در آن نگهداری می شوند.

آثار هنرمندانی چون پابلو پیکاسو، وینسنت ون گوگ، لئوناردو داوینچی، کلود مونه، پل سزان، آنتونیو روستی و سالوادور دالی در موزه نگهداری می شوند.

بنای یادبود انقلاب | Monumento a la Revolución

هنگام گشت و گذارتان در میان دیدنی های مکزیکوستی و جاذبه های مرکز کشور مکزیک هرگاه به Paseo de la Reforma رسیدید سری هم به بنای یادبود انقلاب بزنید. این قوس پیروزی (عظیمترین در جهان) است و بعضی از انقلابیون مشهور مکزیکی مانند پانچو بی یا و لازارو کاردناس در آن دفن شده اند. از بالای آن منظره زیبایی از شهر را مشاهده خواهید کرد و البته و موزه دیدنیی هم در آن قرار گرفته است.

آدرس: Monumento a la Revolución, Plaza de la República S/N, Tabacalera, Cuauhtémoc, Ciudad de México, México

شماره تماس: 525555922038+

شهر دانشگاه | Ciudad Universitaria

دانشگاه مستقل ملی مکزیک (Universidad Nacional Autónoma de México) در سال 1910 تاسیس شد و هم اکنون یکی از بهترین دانشگاه های جهان در رتبه بندی جهانی است. این مورد از دیدنی های مکزیکوسیتی آن قدر عظیم است که تنها بخش جنوبی اش به مقدار یک شهر وسعت دارد. به همین علت نام شهر دانشگاه را برای آن انتخاب نموده اند.

در آن جا علاوه بر ساختمان های دانشگاه جاذبه های دیدنی هم پیدا می شوند بلکه پارک مجسمه ها، گالری هنری MUAC و کتابخانه مرکزی بی نظیرش بسیار دیدنیی هستند نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است و پیشنهاد می کنیم حتما بازدید از شهر دانشگاه را در برنامه سفر خود بگنجانید.

کیوسک موریسکو | Kiosco Morisco

کیوسک موریسکو واقع در محله Santa María la Ribera از غیر قابل چشم پوشی ترین دیدنی های مکزیکوسیتی است. درباره آن رازهای زیادی گفته می شود و شایعاتی درباره ارتباطش با چینی ها بر سر زبان ها است البته تاثیر فرهنگ مغول در بنای آن دیده می شود. محل قرار گیری آن هم از بسیار دوست داشتنی است. کیوسک موریسکو یک شاهکار از طراحی دقیق، متنوع و رنگی است که با برگ های سبز و تزئینات مکزیکی اش کمی عجیب و غریب به نظر می رسد. آثاری از معماری اسلامی در سازه دیده می شود.

درس های مدرن رزمی و کلاس های پایکوبی مادر و کودک به صورت روزانه در آن روز برگزار می شود. به علاوه، در نزدیکی آن کتابخانه Vasconcelos قرار گرفته است که خودش یکی دیگر از جاذبه های مرکز کشور مکزیک است.

بازیلکای گوادالوپ | Basílica de Guadalupe

سومین بنای مذهبی پر بازدید در جهان و پربازدیدترین بنای کاتولیک ها، بازیلکای گوادالوپ سازه برجسته و فرهنگی بسیار مهمی در میان دیدنی های مکزیکوسیتی است و نمی توان آن را از برنامه های بازدید در شهر حذف کرد. افسانه ها بیان می نمایند که این جایی است که Virgen de Guadalupe در قرن شانزدهم با Cuauhtlatoatzin ملاقات کرد. علاوه بر تمام این پیشینه ها مهماری فوق العاده باشکوه بازیلکاهای قدیمی و نو بسیار چشم گیر هستند.

بازیلکا در قرن 16 میلادی صاخته شده و در روز 12 دسامبر زائران زیادی به این جا می آیند. سازه در کنار تپه قرار گرفته است و می توان مجسمه ها، صلیب بتونی و دیگر جاذبه های میدان را از اینجا دیدن کرد. قد نو گوادالوپ در سال 1976 ساخته شده است.

خانه آبی | Casa Azul

فریدا کالو نماینده بی قید و شرط میراث هنری مکزیک در سطح جهانی است، چه از او خوشتان بیاید چه نیاید. البته خانه او تا حدودی یک مقصد گردشگری فوق العاده شلوغ، با صف های طولانی و هزینه ورودی گران قیمت است. این جا یکی دیگر از دیدنی های مکزیکوسیتی است که نمی تواند از فهرست جاذبه ها حذف شود. بسیاری از دارایی های شخصی، آثار هنری و عتیقه های او در خانه نگهداری می شوند، باغ ها آرامش مخصوص خود را دارند و دکور اتاق ها هم دیدنیی است.

قلعه چپولتپک | Bosque de Chapultepec

قلعه چپولتپک که بالای تپه ای با همین نام قرار گرفته از دیگر دیدنی های مکزیکوسیتی است. نام تپه در زبان بومی منطقه به معنی در تپه ملخ می باشد. کاخی بسیار باشکوه که منظرهی دیدنیی به منظره ها مرکز کشور مکزیک دارد. از سال 1882 تا 1939 رئیس جمهورهای مکزیک در کاخ اقامت داشتند. تا این که رئیس جمهور لزرو کردنس کاربری آن را به موزه تغییر دارد. ساخت قلعه به سال 1785 باز می شود.

برناردو دِ گالوز، نایب السلطنه اسپانیا دستور ساخت این قلعه را برای اقامت خودش صادر کرد. البته سال بعد جان خود را از دست و این آرزو را با خود به گور برد. قلعه همان طور متروکه باقی ماند تا ایت که در سال 1833 تبدیل به آموزشگاه نظامی شد. فیلم های معروفی چون رومئو و ژولیت (اثر معروف شکسپیر) و ورا کروز در آن فیلم برداری شده اند و احالی بازی های کامپیوتری هم تصاویر آن را در بازی Ghost Recon, Advanced Warfighter دیده اند.

موزه ملی مردم شناسی مکزیک | Museo Nacional de Antropología

موزه ملی مردم شناسی هم در تپه چپولتپک قرار گرفته اما باید صندلی مخصوص خود را در فهرست دیدنی های مکزیکوسیتی داشته باشد چرا که پربازدیدترین جاذبه گردشگری مرکز کشور مکزیک است. آثار ارزشمند زیادی از صنایع دستی و عتیقه در آن نگهداری می شوند و نمایشگاه موقت تاریخ Mesoamerican هم در موزه برپاست. همه بازدید نمایندگان چه تاریخ شناسان و افراد معمولی با دست پر از موزه باز می گردند.

اهرام تئوتیئواکان | Pirámides de Teotihuacán

در آخر فهرست دیدنی های مکزیکوسیتی به اهرام تئوتیئواکان که خارج شهر قرار گرفته می رسیم. کافی است تنها 45 کیلومتر از مرکز کشور مکزیک خارج شوید تا به اهرام برسید. اهرامی که نامشان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. ساخت به حدود سال های 100 پیش از میلاد تا 250 سال بعد از آن بازمی شود. در آن موقع یکی از عظیم ترین شهرهای جهان بود و 125 هزار نفر در آن زندگی می کردند.

اهرام خورشید و ماه شبیه به کوه های اطراف ساخته شده اند و در آن موقع مرکز شهر بودند. برای ساخت هرم خورشید از بیش از سه میلیون تن سنگ و آجر استفاده شد و البته تمامی مراحل ساخت آن بدون یاری دریافت از هرگونه چرخ، ابزار و حیوانات بارکشی انجام شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 تیر 1400 بروزرسانی: 27 تیر 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 654

به "تور مکزیک: دیدنی های مکزیکوسیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: دیدنی های مکزیکوسیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید