برنامه خودکفایی در تولید شکر و پنبه در دولت سیزدهم

به گزارش آقای معلم، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش تولید و خودکفایی در تولید پنیه و شکر از برنامه های وزارت جهادکشاورزی است و امیدواریم در دولت سیزدهم بتوانیم کل نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

برنامه خودکفایی در تولید شکر و پنبه در دولت سیزدهم

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری ، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اظهارداشت: افزایش تولید و خودکفایی در تولید پنیه و شکر از برنامه های وزارت جهادکشاورزی است و امیدواریم در دولت سیزدهم بتوانیم کل نیاز کشور را در داخل تولید کنیم.

وی اضافه کرد: برای خودکفایی در تولید شکر باید بتوانیم در استان های کشور 2 کارخانه تبدیلی ایجاد کنیم و از آب سبز نیز برای تولید این محصول استفاده میکنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: برای تولید پنبه نیز مسئله ای زیر ساختی برای تولید این محصول نداریم.

وی اظهارداشت: در تولید شکر با ایجاد 2 کارخانه 100 درصد خودکفا میشویم؛ در تولید پنبه نیز برای خودکفایی برنامه داریم، اما این صنعت حلقه های مختلفی دارد که باید به آن توجه شود به طوری که اگر پوشاک و پارچه وارد کنیم کل چرخه ها نابود میشوند.

وی شرح داد وزارت جهاد کشاورزی طرحی را با کمک وزارت صنعت دارد که به این حساسیت های یاد شده توجه کند تا بتوانیم طی سال های آینده در تولید این محصول به خودکفایی برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 982

به "برنامه خودکفایی در تولید شکر و پنبه در دولت سیزدهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه خودکفایی در تولید شکر و پنبه در دولت سیزدهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید