با بابونه زیباتر شوید

به گزارش آقای معلم، شاید نمی دانستید اما در ترکیب خیلی از لوازم آرایشی بهداشتی مربوط به زیبایی از بابونه استفاده می گردد.

با بابونه زیباتر شوید

از زمان باستان تا به امروز چند گیاه به طور مداوم برای زیبایی استفاده می شده اند که یکی از آنها بابونه است. بابونه به خاطر خواص تسکین دهنده، ضد التهاب و ضد باکتریایی که دارد بسیار محبوب شده است. طبق تحقیقات این گیاه حاوی ترکیبات مرطوب کننده، تمیز کننده و پایدار کننده رنگ برای موها است.

محصولات زیادی از بابونه در بازار موجود است که یکی از محبوب ترین آنها چای بابونه است. در حقیقت در هر روز بیش از یک میلیون فنجان چای بابونه در سراسر جهان مصرف می گردد.

  • هشدار
  • اگر باردار هستید بابونه مصرف نکنید.
  • اگر به رگ وید یا هر عضوی از خانواده گل آستر حساسیت دارید بابونه مصرف نکنید.

برای زیباتر شدن از طریق بابونه از این 7 روش بهره ببرید:

1- درمان جوش

اگر با جوش و جای جوش دست و پنجه نرم می کنید، می توانید از چای بابونه به عنوان درمانی مقرون به صرفه و کارآمد برای از بین بردن جوش ها و لک آنها بهره ببرید.

بابونه منبعی عالی از آنتی اکسیدان ها است و به از بین رفتن جوش ها یاری زیادی می نماید.

  • مصرف روزانه: یک فنجان چای بابونه دم کنید. یک تکه پارچه تمیز را به آن آغشته کنید. صورت تان را با یک صابون ملایم مخصوص صورت بشویید. پارچه آغشته به چای بابونه را روی صورت تان قرار دهید و اجازه دهید برای 15 دقیقه در تماس با پوست تان باشد. پارچه را بردارید و صورت تان را با آب ولرم بشویید و با هوله ای نرم به آرامی خشک کنید. از این درمان 2 بار در روز بهره ببرید.
  • درمان هفتگی: درون یک فنجان 1 قاشق غذاخوری بابونه خشک و آب داغ بریزید. اجازه دهید برای 20 دقیقه دم بکشد. 1 قاشق غذاخوری عسل، 1 قاشق چایخوری آب لیمو و یک سفیده تخم مرغ به آن اضافه کنید. این ماسک را بر روی صورت تان قرار دهید و 15 تا 20 دقیقه نگه دارید. سپس آن را با آب سرد بشویید. از این درمان یک بار در هفته بهره ببرید.

2- روشن کردن رنگ پوست صورت

چای بابونه به عنوان یک سفید کننده عالی برای صورت شناخته می گردد که می تواند پوست تان را سفید و درخشان کند و آن را سالم و شاداب نگه دارد. این چای منافذ پوست را هم می بندد.

  • 2 فنجان آب را جوش آورید. 2 قاشق غذاخوری گل بابونه خشک را درون آن بریزید و اجازه دهید 5 تا 7 دقیقه در حالت نیم جوش بماند. چای دم کشیده را از صافی رد کنید.
  • 1 قاشق غذاخوری عسل و 1 قاشق چایخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.
  • این ماسک را بر روی صورت و گردن تان بمالید و اجازه دهید برای 15 دقیقه روی پوست تان بماند. سپس آن را با آب بشویید.
  • از این درمان 1 بار در روز بهره ببرید.

3- با پیری پوست مبارزه کنید

با توجه به اینکه بابونه منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است، اجازه نمی دهد رادیکال های آزاد بدن به پوست حمله نموده و موجب پیری آن شوند.

  • مصرف روزانه: یک فنجان چای بابونه دم کنید و اجازه دهید خنک گردد. یک پنبه را درون چای کنید و آن را بر تمام پوست تان، به خصوص قسمت هایی که علائم پیری را در آنها مشاهده می کنید، بمالید. 10 دقیقه صبر کنید و سپس پوست تان را با آب سرد بشویید. از این درمان 1 بار در روز بهره ببرید تا پوستی درخشان و شاداب داشته باشید.

4- لایه برداری پوست

ساختار دانه دانه و اندکی زبر چای بابونه، به عنوان اسکرابی طبیعی عمل می نماید. این چای باعث می گردد لایه های مرده پوست برداشته شوند و پوست تان بدرخشد.

  • محتوای 2 یا 3 چای بابونه کیسه ای را درون کاسه ای بریزید. میزانی شکر و روغن زیتون به آن اضافه کنید تا اسکرابی عالی بسازید.
  • این اسکراب را بر روی صورت تمیزتان قرار داده و صورت را با حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید. سپس پوست تان را با آب سرد بشویید و با هوله ای نرم به آرامی خشک کنید.
  • از این درمان 1 بار در هفته بهره ببرید.

5- محو کردن حلقه های سیاه دور چشم

خاصیت آرام بخش و نرم کننده بابونه یاری می نماید حلقه های تیره دور چشم کم رنگ شوند. بابونه بعلاوه دارای خواص ضد التهابی است که به از بین رفتن پف و باد کردگی چشم یاری می نماید.

  • 4 عدد چای بابونه کیسه ای را در فنجانی آب داغ دم کنید و اجازه دهید برای 5 دقیقه بماند. سپس چای کیسه ای ها را از فنجان خارج کنید. 2 تا از آنها را در یخچال بگذارید و 2 تای دیگر را روی میز.
  • در ابتدا چای های کیسه ای که روی میز گذاشته بودید را روی چشم بسته تان قرار دهید و برای 5 دقیقه نگه دارید. سپس چای های کیسه ای که در یخچال گذاشته بودید را روی چشم هاتان بگذارید و اجازه دهید برای 5 دقیقه روی چشم ها بماند.
  • از این درمان به هر میزانی که احتیاج داشتید بهره ببرید.

6- درمان شوره سر

چای بابونه می تواند با شوره سر هم مبارزه کند. این چای هر گونه زخمی در کف سر را هم بهبود می بخشد و یک برق زیبا به موهای بی حال می دهد.

  • 2 تا 3 فنجان آب را جوش بیاورید و 4 تا 5 عدد چای کیسه ای درون آن بیاندازید. اجازه دهید این محلول به طور کامل خنک گردد و سپس چای های کیسه ای را از درون آن خارج کنید.
  • موهاتان را به روش همواره بشویید و به آن نرم کننده بزنید. سپس سرتان را با چای بابونه آب کشی کنید.
  • اجازه دهید موهاتان در معرض هوا خشک شوند.

7- درمان زخم و بریدگی های جزئی

بابونه به خاطر آنتی اکسیدان زیاد و ترکیبات ضد باکتریایی که دارد، از قدرت درمانی زیادی برخوردار است. این گیاه خواص ضد عفونی کننده هم دارد و می توان برای درمان زخم ها و بریدگی های جزئی از آن استفاده کرد.

همانطور که گفتیم بابونه دارای خواص ضد التهابی هم هست و از التهاب و قرمزی اطراف زخم جلوگیری می نماید.

  • تعداد کمی چای بابونه کیسه ای را در آب گرم بیاندازید. یکی از چای های کیسه ای را درآورید و آن را روی زخم اندکی فشار دهید. از این درمان به هر میزان که احتیاج بود بهره ببرید.
منبع: فوت و فن / top10homeremedies.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1058

به "با بابونه زیباتر شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با بابونه زیباتر شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید