تور قطر: باورتان می گردد این قطره آب غول پیکر، یک کیک باشد؟

به گزارش آقای معلم، عجیب ترین کیک جهان: کیک قطره باران | Raindrop Cake

ژاپن کشوری بسیار شگفت انگیز و منحصربفرد است و همواره غذاهای عجیبی را به جهان معرفی نموده است: از شکلات کیت کت چای سبز گرفته تا هندوانه های مکعبی و دونات کاری! اما این بار ژاپنی ها دسری عجیب اختراع نموده اند که شبیه به یک قطره آب بزرگ است. در واقع باید بدانید که تنها ظاهر این کیک شبیه به آب نیست و این دسر واقعا هم از آب ساخته شده است! این کیک با ظاهر و ترکیبات عجیبی که دارد لقب عجیب ترین کیک جهان را به خود اختصاص داده است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص کیک قطره باران بیشتر صحبت کنیم.

تور قطر: باورتان می گردد این قطره آب غول پیکر، یک کیک باشد؟

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

کیکی که واقعا از آب ساخته شده!

مطمئنا در گرمای تابستان هیچ چیز به مقدار آب نمی تواند تشنگی تان را رفع کند. حالا فکر کنید کیکی وجود داشته باشد که واقعا از آب ساخته شده باشد! یعنی یک قطره آب بزرگ را داخل دهانتان می گذارید و اینطوری هم آب خورده اید و هم کیک! کیک قطره باران یکی از اختراعات نو ژاپنی هاست و در واقع اولین شرکتی که این کیک عجیب را ساخته شرکت Kinseiken Seika در توکیو است. کیک قطره آب در ژاپن میزو شینگن موچی نامیده می گردد و بسیار هم محبوب شده است. البته به علت دمای ذوب پایین این کیک در حال حاضر تنها در چند فروشگاه معدود به فروش می رسد و باید این کیک را در همان فروشگاه خورد، وگرنه آب می گردد. در ژاپن معمولا این قطره های بزرگ آب را گاهی با چوبک های غذاخوری ژاپنی (چاپستیک) می خورند و آن را درسته در دهانشان قرار می دهند. البته این کیک را اغلب با قاشق سرو می نمایند که برای گردشگران هم راحت تر است. اما کیک قطره باران با ظاهر عجیب و غریبی که دارد چطور ساخته می گردد و چه طعم و مزه ای دارد؟

این کیک عجیب چطور تهیه می گردد؟

کیک قطره باران دستور تهیه بسیار ساده ای هم دارد و از ترکیب آب تازه از کوه های آلپ ژاپن با ماده ای به نام آگار-آگار تهیه می گردد. آگار-آگار ترکیبی ژلاتین مانند است که از جلبک دریایی به دست می آید و در بسیاری از غذاهای ژاپنی کاربرد دارد. آگار-آگار به علت گیاهی بودن و بدون کالری بودن در بین افرادی که رژیم دارند بسیار محبوب شده است. آب با آگار-آگار ترکیب می نمایند و در قالب گرد می ریزند تا حالت ژله ای پیدا کند. البته اغلب شکر هم به ترکیب این کیک اضافه می گردد تا طعمی شیرین داشته باشد. این کیک هم به خاطر ظاهر منحصربفردش و هم به علت بدون کالری بودن هواداران زیادی پیدا نموده است. ژاپنی ها استاد غذاهای خاص و هنرمندانه هستند و این کیک هم یکی از آخرین ابتکارات آن هاست.

کیک قطره باران به خودی خود مجذوب کننده و زیباست، اما ژاپنی ها معمولا این کیک زیبا را به شیوه ای هنرمندانه هم سرو می نمایند که باعث مجذوب کنندهیت بیشتر آن می گردد. معمولا این قطره آب بزرگ را روی برگ یا ظرفی چوبی قرار می دهند تا بیشتر شبیه به قطره آب باشد! این کیک را باید خیلی سریع خورد وگرنه اگر مثلا 20 دقیقه در هوای آزاد باقی بماند آب می گردد و حتی تبخیر می گردد! بنابراین اگر در خوردنش تعلل کنید چیزی از آن باقی نمی ماند! در کنار این کیک معمولا شربت و آرد دانه سویای تفت داده شده هم سرو می نمایند که ترکیب آن ها بسیار خوشمزه می گردد.

کیک قطره باران که به کیک آب هم معروفیت پیدا نموده به یکی از جاذبه های گردشگری ژاپن تبدیل شده است. جهانگرد هایی که به ژاپن سفر می نمایند در پی فروشگاه هایی هستند که این قطره های آب زیبا را بفروشد. این کیک های آبی به ویژه در فصل تابستان جایگزینی بسیار جالب و هیجان انگیز برای آب هستند و محبوبیت زیادی پیدا نموده اند.

البته اگر نمی توانید فعلا به ژاپن سفر کنید شاید بتوانید خودتان هم در منزل این کیک را درست کنید. برای تهیه این کیک عجیب به آب کاملا خالص و تمیز و همین طور آگار-آگار احتیاج دارید. البته یک نکته را نباید فراموش کنید و آن اینکه اغلب غذاهای ژاپنی برخلاف طرز تهیه ساده ای که دارند احتیاج به تبحر خاصی دارند. کیک قطره باران هم با اینکه ترکیبات ساده ای دارد یک اثر هنری کامل و حاصل تجربه سرآشپزهای ژاپنی است.

منبع: vogue.co.uk

منبع: الی گشت
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 878

به "تور قطر: باورتان می گردد این قطره آب غول پیکر، یک کیک باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور قطر: باورتان می گردد این قطره آب غول پیکر، یک کیک باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید