انتخاب یزد به عنوان پایلوت کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی

به گزارش آقای معلم، خبرگزاری مهر/ براساس اخبار واصله، انتخاب یزد به عنوان پایلوت کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی صورت گرفت.

انتخاب یزد به عنوان پایلوت کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی

پوستر رویداد کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی در راستای تأمین تجهیزات هتلداری و مهمان نوازی از تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در معاونت صنایع دستی رونمایی شد.

در این نشست که با حضور محمد صالح جوکار دبیر فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، سید مصطفی فاطمی مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی، سید محسن حاجی سعید رئیس جامعه راهنمایان گردشگری کشور و بعلاوه مدیر کل میراث فرهنگی و معاون صنایع دستی این اداره کل برگزار گردید، استان یزد به عنوان پایلوت اجرای این رویداد در سطح کشور انتخاب شد.

مریم جلالی با بیان اینکه امروزه توجه به صنایع دستی فراتر از صرف این حوزه است، اظهار کرد: باید در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی هم جوشی داشته باشیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه محصولات صنایع دستی باید در هتل ها و اقامتگاه های سنتی استفاده گردد، به تجربه خود در سفرهای متعدد به دیگر کشورها اشاره نمود و گفت: یکی از نکات قابل توجه همین مسئله است که باید صنایع دستی را کاربردی سازی کنیم و در اقامتگاه ها به کار ببریم.

وی به استقلال کشورها در حوزه صنایع دستی اشاره نمود و گفت: یکی از علایق کشورهای مجاور و حتی با فرهنگ های متفاوت صنایع دستی ایران است و همین مقوله باعث شده تا بتوانیم از دیپلماسی این حوزه به نفع معرفی هویت این کشور اقدام کنیم.

محمد صالح جوکار با اشاره به ظرفیت مجلس برای پیگیری مسئله بیمه هنرمندان صنایع دستی اظهار کرد: این مقوله مهم را همراه با وزارت میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی پیش خواهیم برد و کوشش می کنیم هر چند تا به امروز نتیجه بخش نبوده است.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس و نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اهمیت اقتصاد صنایع دستی و مشاغل خانگی به لزوم ارائه تسهیلات به این فعالان پرداخت و توضیح داد: امروز درخواست های زیادی از تسهیلات داریم که عموماً تسهیلات خرد هستند و به نظر من باید وزارتخانه در این مسئله اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه صنایع دستی یکی از راههای مؤثر خودکفایی است، گفت: رونق اقتصاد صنایع دستی برای ما اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل حمایت از این حوزه را مورد توجه داریم.

جوکار در بخش دیگری از سخنانش تاکید نمود: دو مسئله در حوزه انتخابیه من مورد توجه است، مسئله ثبت شاهدیه به عنوان شهر شعربافی و بعلاوه ثبت جهانی یزد به عنوان شهر طلا و زیورآلات که حمایت وزارتخانه و تسریع این فرآیندها مورد احتیاج است.

منبع: همگردی
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 1242

به "انتخاب یزد به عنوان پایلوت کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب یزد به عنوان پایلوت کاربردی سازی صنایع دستی در واحدهای اقامتی و پذیرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید