افزایش سهم مالکیت خارجی در اپراتورهای اماراتی

به گزارش آقای معلم، اپراتورهای تلفن همراه اتصالات و Du امارات متحده عربی با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی بیشتر، قصد دارند سهم مالکیت خارجی را در شرکتهایشان افزایش دهند.

افزایش سهم مالکیت خارجی در اپراتورهای اماراتی

هیات مدیره این دو شرکت قرار است برای تصویب این تصمیم در 20 ژانویه دیدار کنند. این شرکتها دلیل تصمیم مذکور را اعلام نکرده اند اما امارات متحده عربی در تلاش برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصاد آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و قیمتهای پایین نفت، تلاشها برای جذب سرمایه گذاری خارجی را تسریع کرده است. شرکتهایی نظیر ادنوک، بانک اول ابوظبی و امارات ان بی دی، سهم مالکیت خارجی را در شرکتهایشان افزایش داده اند.

امارات متحده عربی در سال 2019 اعلام کرد به خارجیها اجازه مالکیت 100 درصدی شرکتها در صنایع مختلف را می دهد. اتصالات که بزرگترین اپراتور تلفن امارات است، در سال 2015 برای نخستین بار به روی مالکیت خارجی گشوده شد که به 20 درصد سهم این شرکت محدود می شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام اپراتورهای اماراتی در پی اعلام خبر افزایش سقف مالکیت خارجی صعود کرد و مدت کوتاهی پس از گشایش بازارهای دوبی و ابوظبی، 15 درصد افزایش یافت که حداکثر سقف مجاز تعیین شده از سوی بازارهای بورس است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 388

به "افزایش سهم مالکیت خارجی در اپراتورهای اماراتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سهم مالکیت خارجی در اپراتورهای اماراتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید