شروع اجرای طرح بازگشت به سنگر در خراسان شمالی

به گزارش آقای معلم، دادستان نظامی خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه کرامت طرح بازگشت به سنگر برای تخفیف مجازات سربازان فراری از سه شنبه سوم تیرماه در استان شروع شده که اجرای آن تا عید سعید غدیرخم ادامه دارد.

شروع اجرای طرح بازگشت به سنگر در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مجتبی زارع در نشست خبری گفت: اگر سربازان فراری در این بازه زمانی خودمعرف باشند، نیروهای مسلح در مورد تخفیف مجازات آنها مساعدت می نماید، به گونه ای که از حداکثر ارفاقات قانونی برخوردار شده و مجازات حبس آنها حذف می گردد.

وی گفت: فرار از خدمت وظیفه، بیشترین جرم در نیروهای مسلح است، 99 درصد این جرم از سوی اشخاصی واقع می گردد که مشغول خدمت سربازی در یگان های نظامی هستند.

زارع گفت: سربازانی که برای نخستین بار ترک خدمت می نمایند و بیش از 60 روز از فرار آنها نگذشته باشد، فراری محسوب نمی شوند و مقررات برای آنها جاری نیست، بهتر است تا پیش از گذشت 60 روز، خود را معرفی نموده و مجددا به خدمت بازگردند. اگر فرار برای بار دوم انجام گردد یا بیش از 60 روز ادامه یابد، این دسته از سربازان، فراری محسوب می شوند.

وی توضیح داد: رئیس دستگاه قضایی نگاه ویژه ای به احیای حقوق عامه دارد، منظور از حقوق عمومی رفتارهایی است که می تواند انجام یا ترک آن مردم یک شهر یا منطقه ای را در معرض آسیب قرار دهد، به تعبیر دیگر اقدامی که یک دستگاهی انجام می دهد و به ضرر کثیری از مردم است.

دادستان نظامی استان اضافه نمود: مواردی چون وجود سرعت گیرهای غیراستاندارد، شلوغی مراکز تعویض پلاک و عدم تکریم ارباب رجوع در مراکز مربوط به نیروهای مسلح از مصادیق شاخص حقوق عامه است که سازمان قضایی نیروهای مسلح، می تواند در آن ورود کند اگرچه در نگاه اول بی ارتباط به دستگاه قضا به نظر می رسد.

زارع گفت: ارتباط رسانه ها با دستگاه ها و نهادهای مختلف دوسویه است و باید در همین زمینه رسانه ها کمک گر دستگاه قضایی باشند، زیرا که رسانه ها منعکس نماینده دیدگاه های مردم هستند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 32

به "شروع اجرای طرح بازگشت به سنگر در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای طرح بازگشت به سنگر در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید