آبشار گویله یکی از جاذبه های طبیعی کردستان است

به گزارش آقای معلم، ایسکانیوز/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده و اخبار منتشر شده، آبشار گویله یکی از جاذبه های طبیعی کردستان است.

آبشار گویله یکی از جاذبه های طبیعی کردستان است

آبشار گویله مریوان در استان کردستان و در نزدیکی شهر مریوان واقع است. مریوان یکی از شهرهای دیدنی استان کردستان است که با طبیعت بکرخویش پذیرای علاقمندان زیادی می باشد.

آبشار گویله در 20 کیلومتری شهرستان مریوان در نزدیکی روستای گویله قرار گرفته است. این آبشار از بین جنگلهای پرپوشش منطقه مرزی کردستان در محور سقز مریوان قرار گرفته است و ارتفاع آن به بیش از 50 متر می رسد. لازم به ذکر است آبشار گویله از جاده سقز مریوان قابل رویت است و مسافت آن تا جاده حدود 1 کیلومتر است. یکی از چشم اندازهای زیبای جهت سقز مریوان بعد از کوهستان عمدتاً سفید پوش چهل چشمه این آبشار زیباست که از بین پیچ وتاب های جاده جنگلی و قدیمی سقز مریوان سر بر می آورد و به عمق دره می ریزد.

جهت پیاده روی آبشار گویله از کنار جاده هم قابل رویت است ولی برای رسیدن به آن احتیاج به یک کوهپیمایی سبک حدود یک ساعته دارید، از کنار جاده، جهتی به طرف پایین قابل رویت است و جهت پاکوب درست از همانجا آغاز می شود، با دنبال کردن پاکوب ها راحت می توانید تا زیر آبشار گویله بروید و از بزرگی و شکوه آن لذت ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 937

به "آبشار گویله یکی از جاذبه های طبیعی کردستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار گویله یکی از جاذبه های طبیعی کردستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید