گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی پیرامون ایران و یمن

به گزارش آقای معلم، به گزارش خبرنگاران، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس بامداد چهارشنبه در پیامی در توئیتر نوشت: انگلیس، ایالات متحده، فرانسه و آلمان از کوشش برای صلح در یمن تا جلوگیری از تبدیل شدن ایران به قدرت هسته ای، در کنار هم ایستاده اند.

گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی پیرامون ایران و یمن

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی در ادامه پیغام خود نوشت: برای اولین بار به صورت حضوری با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه ملاقات کردم تا در خصوص چالش ها و فرصت های پیش رو گفت وگو کنیم.

سه شنبه هفته گذشته نیز امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه ای مطبوعاتی بیان کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت آمریکا در تماس تلفنی با یان هکر مشاور سیاست امنیتی و خارجی صدراعظم آلمان، امانوئل بون مشاور دیپلماتیک رئیس جمهوری فرانسه و استفان لوگروف مشاور امنیت ملی نخست وزیر انگلیس درباره موضوعاتی نظیر افغانستان، ایران، لیبی، اوکراین و روسیه با یکدیگر رایزنی کردند.

این گفتگوها در حالی انجام می گردد که هم آمریکا و هم سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس به تعهدات خود ذیل برجام عمل نکرده اند. از سوی دیگر، این سه کشور به همراه آمریکا همچنان از تجاوزهای ائتلاف سعودی به یمن حمایت می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 497

به "گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی پیرامون ایران و یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و تروئیکای اروپایی پیرامون ایران و یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید