گروسی در کنفرانس خبری: رایزنی ها با ایران به طور سازنده ادامه دارد

به گزارش آقای معلم، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تکرار ادعای مبنی بر وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده از سوی ایران، گفت: رایزنی های سازنده با تهران درباره این فعالیت ها ادامه دارد.

گروسی در کنفرانس خبری: رایزنی ها با ایران به طور سازنده ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، رافائل گروسی روز دوشنبه پس از نشست مجازی شورای حکام در جمع خبرنگاران، اقدامات راستی آزمایی را فرآیندی دایمی خواند که ارتباطی به تجدیدنظر درباره پرونده هسته ای ایران که سال 2015 وفق برجام بسته شد ندارد.

وی با اشاره به اینکه هرجا فعالیت هسته ای در جریان است آژانس باید حاضر باشد از اینکه با جمهوری اسلامی ایران در برخی موارد اختلاف نظر دارد، ابراز تأسف کرد.

شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه نشست فصلی خود را در شهر وین آغاز کرد.

گزارش سالانه سال 2019، گزارش همکاری های فنی سال 2019، نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران با توجه به قطعنامه 2231 سال 2015 شورای امنیت سازمان ملل، گزارش اجرای پادمان ها در سال 2019، اعمال پادمان ها در جمهوری دموکراتیک خلق کره، توافقنامه پادمان های پیمان عدم اشاعه با جمهوری اسلامی ایران از جمله مباحث جلسه امروز خواهند بود.

آژانس بین المللی انرژی اتمی بر اساس گزارش های ادعایی اتهاماتی را درباره فعالیت های هسته ای اعلام نشده در مکان هایی در ایران مطرح کرده است.

گروسی درباره ماهیت این مکان ها گفت: دقیقاً به همین خاطر است که ما خواهان دسترسی (به فعالیت های هسته ای و مکان های اعلام نشده) در ایران هستیم و امیدواریم تلاش های ما با موفقیت روبه رو شود.

به گزارش ایرنا، وی تعداد این مکان ها را در ابتدا سه مورد مطرح نمود و افزود: اما اینک یک مکان بی ربط است و نیازی به دسترسی به آن وجود ندارد.

او درباره پاسخ احتمالی شورای حکام به گزارش آژانس در این زمینه گفت: تصمیم گیری در این رابطه به نظر اعضا بستگی دارد.

مدیر کل آژانس با بیان اینکه کار او تهیه گزارش دقیق و فنی از فعالیت هسته ای کشورها و اعلام ملاحظات فنی آژانس است، مدعی شد که تمایلی به جهت دهی و اثرگذاری بر تصمیم گیری اعضا ندارد.

گروسی درباره خطر کاهش همکاری هسته ای ایران با آژانس در پی افزایش فشارها ابراز امیدواری کرد که چنین اتفاقی رخ ندهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 37

به "گروسی در کنفرانس خبری: رایزنی ها با ایران به طور سازنده ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی در کنفرانس خبری: رایزنی ها با ایران به طور سازنده ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید