کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود

به گزارش آقای معلم، رئیس کمیسیون اروپایی درباره خوش بینی های عجولانه درباره بهبود شرایط با واکسن کرونا هشدار داده و تاکید نمود که جهان همچنان تا مدتها درگیر این بیماری خواهد بود.

کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا بهار از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در مصاحبهیی با روزنامه اتریشی استاندارد از افزایش چشمگیر دوزهای واکسن فراوری شده در سه ماهه دوم امسال میلادی خبر داده و به ارزیابی های نادرست کمیسیون از شرایط در دوران بحران کرونا اعتراف کرد.

وی تاکید نمود که در سه ماهه دوم امسال میلادی به صورت میانگین حدود 100 میلیون دوز واکسن در هر ماه و در مجموع 300 میلیون دوز تا خاتمه ماه ژوئن فراوری خواهد شد. وی اضافه نمود: به این ترتیب این هدف که در تابستان حدود دو سوم شهروندان اتحادیه اروپا حداقل یک دوز واکسن علیه کرونا را دریافت نمایند محقق خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در عین حال درباره خوش بینی های عجولانه درباره اوضاع هشدار داده و گفت: انواع ویروس های جهش یافته نگرانی زیادی برای ما ایجاد نموده است. در هر زمانی در هر جایی می تواند جهشی از ویروس دیده گردد که در برابر واکسن هایی که ما امروز داریم مقاومت می نماید.

رئیس کمیسیون اروپایی همچنین گفت: در حال حاضر ما با فشار زیاد در سه راستا افزایش فراوری واکسن، توسعه واکسن ها و تسریع در تایید آن ها کار می کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی همچنین اعتراف کرد که کمیسیون اروپایی این مسئله را دست کم گرفت که افزایش فراوری انبوه و پایدار واکسن با خطرات قابل توجهی همراه است.

فون در لاین حفظ انسجام و در کنار هم ماندن اعضاء در این شرایط را مهم ارزیابی نموده و گفت: من حتی نمی توانم این مسئله را تصور کنم که چند کشور عظیم اروپایی واکسن داشته باشند و بیشتر کشورهای کوچک عضو این اتحادیه دستشان خالی بماند. این مسئله اروپا را از هم پاشیده و بازار داخلی را نابود می نماید.

وی این مسئله را در هفته های آینده بسیار مهم ارزیابی کرد که کشورهای عضو تکالیف خود را انجام دهند تا گواهی واکسیناسیون سبز بتواند عملا امکان سفرهای امن را برای شهروندان فراهم کند. کمیسیون اروپایی شرایط برای این امر را فراهم می نماید.

رئیس کمیسیون اروپایی در بخش دیگری از سخنانش با این روزنامه اتریشی گفت: ما احتمالا مدت طولانی باید در جهان همچنان با بحران کرونا درگیر باشیم. اما ما با تمام نیرو در این راستا کار می کنیم تا از این شرایط بحران که برای مردم بسیار سخت است خارج شویم.

رئیس کمیسیون اروپا در بخش دیگری از این مصاحبه بحران کرونا را دوران بسیار بسیار سختی برای اقتصاد دانست و از کوشش بالا برای مقابله با عواقب مالی این بحران سخن گفت.

وی در بخش خاتمهی این مصاحبه تاکید نمود: این پاندمی یک چالش عظیم برای کل جهان است. کاش زمانی در آینده وقتی به عقب برگردیم و نگاه کنیم ببینیم که به یکدیگر توجه داشتیم و در کنار هم بودیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 470

به "کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیسیون اروپا: تا مدت ها درگیر کرونا خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید