کمتر از 100 داوطلب کنکور سراسری سال جاری کرونایی گزارش شدند ، 7 هزار نیرو بر رعایت پروتکل ها نظارت می نمایند

به گزارش آقای معلم، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: 7 هزار نیروی بهداشتی ما بر فرایند برگزاری کنکور 99 و رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی نظارت می نمایند.

کمتر از 100 داوطلب کنکور سراسری سال جاری کرونایی گزارش شدند ، 7 هزار نیرو بر رعایت پروتکل ها نظارت می نمایند

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران درباره رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری کنکور سراسری 99 گفت: از آنجایی که درحال حاضر برای انتها شیوع بیماری کرونا زمانی معین نیست پس نمی توانیم تمام فعالیت های کشور را تعطیل کنیم لذا کنکور های سراسری با اعلام پروتکل های سختگیرانه برگزار شدند.

لاری ادامه داد: پس از برگزاری کنکور دکتری و اعلام رضابتمندی 90 درصدی از رعایت پروتکل های بهداشتی، تصمیم به برگزاری کنکور های کارشناسی ارشد و سراسری گرفته شد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام نمود: از یک هفته گذشته ناظران بهداشتی ما برای آنالیز پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی حضور پیدا کردند تا فضای امتحانی داوطلبان را از لحاظ گندزدایی شدن، اندازه گیری فاصله جایگاه ها (حداقل 1.8 متر)، تهویه، نحوه ورود و خروج داوطلبان آنالیز نمایند.

به گفته وی، برای برگزاری کنکور سراسری سعی شده است محل هایی به عنوان حوزه امتحانی انتخاب شوند که حیاط داشته باشد تا از تجمع افراد جلوگیری گردد.

لاری با بیان اینکه تدابیر لازم برای در اختیار قرار دادن ماسک و مواد ضدعفونی نماینده به داوطلبان اندیشیده شده است، عنوان نمود: با توجه به بالا بودن آمار داوطلبان شرکت نماینده در کنکور سراسری تعداد حوزه های امتحانی این آزمون نسبت به دوره های گذشته و همچنین آزمون کارشناسی ارشد و دکتری سال جاری بیشتر شد.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام نمود: وزیر بهداشت همیشه بر اجرا و نظارت بر روی پروتکل های سختگیرانه تاکید داشتند، چون سلامت داوطلبان را در اولویت می دانند در این خصوص همکاری های زیادی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به یک داوطلب مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان برای کنکور 99 گفت: کمتر از 100 داوطلب کنکور سراسری سال جاری مبتلا به کرونا گزارش شدند که این داوطلبان حتما در محل های خاص و ایزوله، جدا از سایر داوطلبان امتحان می دهند.

لاری ضمن بیان یان مطلب که 7 هزار نیروی بهداشت محیط بر فرایند برگزاری و رعایت پروتکل های بهداشتی کنکور 99 نظارت می نمایند، گفت: وزیر بهداشت همیشه تاکید داشتند که روسای دانشگاه های علوم پزشکی با وزارت علوم و دانشگاه های تحت نظر آن ها همکاری لازم را برای برگزاری کنکور داشته باشند تا سلامتی داوطلبان حفظ گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 114

به "کمتر از 100 داوطلب کنکور سراسری سال جاری کرونایی گزارش شدند ، 7 هزار نیرو بر رعایت پروتکل ها نظارت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمتر از 100 داوطلب کنکور سراسری سال جاری کرونایی گزارش شدند ، 7 هزار نیرو بر رعایت پروتکل ها نظارت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید