کشور سالانه به چند واحد مسکن احتیاج دارد؟

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران -وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 10 میلیون مسکن تازه در کشور احتیاج داریم، گفت: بیش از 8 میلیون جوان به علت مسائل اقتصادی و نداشتن مسکن مجرد ماندند.

کشور سالانه به چند واحد مسکن احتیاج دارد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرآنلاین، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه فارغ التحصیلی هر ساله دانشجویان و امکان ازدواج ان ها در کشور به بیش از 10 میلیون نفر مسکن نو احتیاج داریم و تا به امروز 5 میلیون نفر در سامانه نهضت مسکن ثبت نام کرده اند.

وزیر راه و شهرسازی در مصاحبه با برنامه قرن نواقتصاد نو گفت: بیش از 5 میلیون نفر در سامانه نهضت مسکن ثبت نام کردند که عمده این افراد یا مستأجر هستند یا در پشت بام ها زندگی می نمایند که قطعاً تعداد افراد بدون مسکن بیش از این ها است.

وی در مورد خانه های خالی اضافه نمود: آمارها نشان می دهد که حدود دو نیم میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که سازمان امور مالیاتی برای وضع مالیات اقدامات لازم را انجام داده است.

قاسمی گفت: ما در راستای جهش فراوری برای ساخت یک میلیون مسکن در سال برنامه ریزی کردیم که بیش از دو سوم آن یعنی 860 هزار واحد در دست اجرا است و در سال نو نیز اقدام به واگذاری واحدها خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مسکن از احتیاجهای اصلی مردم است، گفت: براساس برآورد اولیه نزدیک به 10 میلیون واحد مسکونی نو در کشور احتیاج داریم.

رستم قاسمی اضافه نمود: احتیاجهای مسکن در ثبت نام طرح های مسکن خودش را نشان داده است، اما در بخش صنعتی و فناوری همچنان در مقایسه با پیشرفت سایر کشورها همچنان عقب هستیم و با داشتن مهندسان مجرب و نیروی انسانی باید به سمت فناوری نوین در ساخت و ساز و ایمنی در زلزله و…. گام برداریم.

وزیر راه و شهرسازی به مسائل کمبود زمین در استان های کشور برای ساخت مسکن اشاره نمود و گفت: کوشش می کنیم این مشکل را برطرف کنیم و برای تحقق آن اقدام جدی و کار جهادی صورت بگیرد.

قاسمی بزرگ ترین چالش مسکن سازی را محدودیت زمین اشاره نمود و اضافه نمود: طی برنامه ریزی های بعمل آمده ظرف 4 سال اقدام به ساخت 4 میلیئن واحد خواهیم کرد و با توجه به شعار سال از فناوری دانش بنیان در قطعات و مصالح و نوع ساخت بهره خواهیم برد.

وی اضافه نمود: یکیاز دستگاه های تحت پوشش این وزارتخانه مرکز تحقیقات ساختمان است که با همکاری شرکت های دانش بنیان در بالا بردن کیفیت، سبک سازی، نقش انرژی در مقاوم سازی در برابر زلزله اقدامات لازم را بعمل خواهد آورد.

وزیر راه و شهرسازی بعلاوه با اشاره به اینکه برای تأمین منابع اعتباری طرح های راه و شهرسازی 2 تبصره را پیگیری می کنیم، گفت: باید یک سری از درآمدها را از فروش زمین های تحت تملک راه و شهرسازی و بعلاوه زمین های با کاربری های تجاری و خاص که به استان یاری می نماید، کسب کنیم و در واقع درآمدهای استان ها را باید برای استان خودش هزینه کرد.

وی در بخش دیگری از گفته هایش با اشاره به بزرگ بودن مجموعه راه و شهرسازی، بخش حمل و نقل را به علت زیر ساخت ها دارای مسائلی جدی خواند و گفت: در بخش هوایی و ریلی به علت وصل نبودن راهگذرهای اصلی کشور و در بخش حمل و نقل نیز قدیمی بودن ناوگان بسیار قدیمی و فرسوده مسائل جدی داریم.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 987

به "کشور سالانه به چند واحد مسکن احتیاج دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور سالانه به چند واحد مسکن احتیاج دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید