کبریت های بی خطر در خیال تعقیب پرسپولیس، دیگر اتهام زدن و تعطیلی کارساز نیست

به گزارش آقای معلم، پرسپولیس کماکان بدون رقیب به جهت قهرمانی خود ادامه می دهد و رقبای این تیم همچنان درگیر اتهام زدن و اصرار به تعطیلی لیگ هستند.

کبریت های بی خطر در خیال تعقیب پرسپولیس، دیگر اتهام زدن و تعطیلی کارساز نیست

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، لیگ برتر 7 هفته انتهای خود را سپری می نماید و تشخیص اینکه چه تیمی در انتها کار جام را بالای سر خواهد برد اصلا سخت نیست. یکه تازی پرسپولیس و نوسان رقبایش در نتیجه گیری همچنان ادامه دارد و بی جهت نبود که تیم های سپاهان، استقلال و تراکتور تاکید زیادی داشتند که 9 هفته انتهای لیگ برگزار نشده و قهرمان هم معین نگردد.

برانکو ایوانکوویچ قبل از ترک ایران اظهارنظر جالبی داشت مبنی بر اینکه؛ تیمی را ساخته است که اگر تا 5 سال آینده حفظ گردد همچنان قهرمان ایران خواهد بود. پرسپولیس او در این فصل حفظ شد و حتی با آمدن کالدرون که غریبه با فوتبال ایران بود و در ادامه یحیی گل محمدی نیز به راه خود ادامه داد. بدون شک برانکو بی جهت این حرف را نزد. او دو چیز را خیلی خوب می دانست؛ اول اینکه پرسپولیس تیمی منسجم و هماهنگ با بازیکنان حرفه ای است. دوم اینکه رقبای این تیم در نتیجه گیری ثبات لازم را ندارند و در این صورت نمی توانند رقیب سرسختی برای پرسپولیس باشند.

پرسپولیس در سه فصل اخیر خیلی راحت و بی دردسر پیروز به کسب عنوان قهرمانی شده است و این فرایند در فصل جاری هم ادامه دارد. موردی که به خوبی نشان می دهد رقبای این تیم حکم کبریت بی خطر را دارند. رقبایی که در چند فصل اخیر بیشتر از اینکه به دنبال رفع کردن ضعف های تاکتیکی و دیگر مسائل خود باشند، به دنبال اتهام زدن به پرسپولیس و اخیرا هم تعطیل کردن لیگ بوده اند.

سپاهان، تراکتور و استقلال در چند فصل اخیر از لحاظ اقتصادی تیم های بسیار پرهزینه ای بوده اند و از این لحاظ هیچ کمبودی نسبت به پرسپولیس نداشته اند. اگر آنها توان رقابت با صدرنشین لیگ را نداشته اند به خاطر ضعف مربیان، مدیران و نداشتن ثبات در نتیجه گیری بوده است نه چیز دیگر.

امیر قلعه نویی فصل پیش وقتی تیمش در مرحله نیمه نهایی جام حذفی بازی را در اصفهان به پرسپولیس واگذار کرد برای توجیه این شکست خانگی مدعی شد؛ قهرمانی پرسپولیس مهندسی شده است. او این حرف را زد تا به نوعی فشار ها را از روی دوش خود بردارد و یک فصل دیگر هم در سپاهان به کارش ادامه دهد. الان تقریبا یک سال از این ادعای سپاهان می گذرد اما می بینیم پرسپولیس باز هم صدرنشین است و سپاهان توان شکست سایپای انتهای جدولی را ندارد. حتی کار به جایی می رسد که گزارشگران همواره جانبدار اصفهانی در گزارش بازی خود بابت این تساوی به سرمربی سپاهان کنایه می زنند.

بدون شک قلعه نویی اگر نتواند در جام حذفی با سپاهان قهرمان گردد باید با نیمکت این تیم وداع کند و دیگر اتهام بستن به دیگر تیم ها هم باعث بقای او در اصفهان نخواهد شد. شاید به خاطر همین است که این مربی این روزها به هر دری می زند که برای فصل بعد به تیم اسبق خود استقلال برگردد.

چنانچه قرار باشد تیم های سپاهان، استقلال و تراکتور برای فصل آینده از حالا به فکر حفظ نفرات خود و تقویت ضعف های تیم شان نباشند فصل آینده هم رقیب جدی برای پرسپولیس نخواهند بود. اینکه مدیران این تیم بخواهند در فصل جابجایی تغییرات زیادی را در کادرفنی و بازیکنان خود داشته باشند نمی تواند تصمیم درستی باشد.

برانکو به این خاطر در پرسپولیس پیروز نشان داد که تغییرات در تیمش را کم کم و در واقع فصل به فصل ایجاد کرد تا به نوعی اسکلت تیمش را حفظ نموده باشد. برخلاف مربیان ایرانی که در فصل جابجایی اعتقاد عجیبی دارند به اینکه 10 تا 15 بازیکن را کنار گذاشته و به همین تعداد بازیکن جدید به تیم شان اضافه نمایند. اگرچه بعضی از آنها از تغییرات زیاد اهداف دیگری هم دنبال می نمایند و در این میان واسطه های نزدیک آنها هم پول های خوبی را در فصل جابجایی به جیب می زنند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 52

به "کبریت های بی خطر در خیال تعقیب پرسپولیس، دیگر اتهام زدن و تعطیلی کارساز نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبریت های بی خطر در خیال تعقیب پرسپولیس، دیگر اتهام زدن و تعطیلی کارساز نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید