کای آیده: اتحادیه اروپا با اقدامات یکجانبه آمریکا در افغانستان مخالفت می نماید

به گزارش آقای معلم، نماینده سابق سازمان ملل در افغانستان گفت که اتحادیه اروپا با اقدامات خودسرانه و یکجانبه آمریکا در رابطه با فرایند صلح افغانستان مخالفت می نماید.

کای آیده: اتحادیه اروپا با اقدامات یکجانبه آمریکا در افغانستان مخالفت می نماید

با ما سفر کنید و با تور هوایی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، کای آیده نماینده سابق سازمان ملل در افغانستان در واکنش به طرح آمریکا برای ایجاد دولت انتقالی در افغانستان گفت: واشنگتن نمی تواند هر کاری که بخواهد در افغانستان انجام دهد زیرا اتحادیه اروپا با این اقدامات یکجانبه مخالفت می نماید.

وی اضافه نمود که آمریکا نمی تواند برای رهایی خویش از جنگ افغانستان ارزش ها و دستاوردهای 20 سال گذشته را زیر پا گذارد، زیرا اتحادیه اروپا بخاطر همین ارزش ها به افغانستان آمده بود.

به گزارش جمهور، آیده تاکید نمود که اگر امریکا به اقدامات یکجانبه خود در افغانستان ادامه دهد، با مخالفت اتحادیه اروپا روبرو می گردد.

نماینده سابق سازمان ملل در افغانستان ادامه داد که تا به امروز نقش سازمان ملل در فرایند صلح افغانستان آنگونه که باید فعال نیست، درحالی که برای تامین صلح دایمی در افغانستان این نقش باید گسترده تر و فعال تر باشد.

یکشنبه هفته جاری نامه ای از آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان درز کرد که در آن بر ایجاد یک دولت انتقالی تاکید شده بود.

در این نامه که ادبیات تحکمانه داشت بلینکن از رئیس جمهور افغانستان خواست تا فوراً درباره فرایند صلح و تقسیم قدرت با طالبان تصمیم بگیرد.

پیش از این نیز رولاند کوبیا نماینده ویژه اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به طرح آمریکا گفته بود: افغانستان دارای قانون اساسی است، انتخابات و لویه جرگه برگزار نموده، توافقنامه مشترک با آمریکا دارد و در فرایند صلح دوحه دخیل است.

وی همچنین تاکید نمود: جمهوری اسلامی افغانستان حمایت بخش بزرگی از جامعه جهانی، شورای امنیت سازمان ملل را دارد و در نشست ژنو متعهد به حفظ از دستاوردها و نظام جمهوری شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 459

به "کای آیده: اتحادیه اروپا با اقدامات یکجانبه آمریکا در افغانستان مخالفت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کای آیده: اتحادیه اروپا با اقدامات یکجانبه آمریکا در افغانستان مخالفت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید