پرستاری از بیماران کرونایی؛ مجازات جایگزین حبس برای خاطیان کرونایی

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران/زنجان فرماندار شهرستان زنجان گفت: از این به بعد با تصویب ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا استان زنجان و موافقت دستگاه های قضایی، افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، برابر قانون مجازات جایگزین حبس باید خدمات غیرپرستاری و پزشکی به بیماران کرونایی انجام دهند.

پرستاری از بیماران کرونایی؛ مجازات جایگزین حبس برای خاطیان کرونایی

رضا عسگری در گفت وگو با خبرنگاران، در رابطه با استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند در استان زنجان، اظهار کرد: طبق پیشنهاد ارائه شده به دستگاه های قضایی استان زنجان مبنی بر استفاده از قانون مجازات جایگزین حبس، افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند، مجازات انجام خدمات غیرپرستاری و پزشکی برای بیماران کرونایی مشخص می گردد.

وی با اشاره به اینکه بعضی از افراد همچنان به وجود بیماری کرونا اعتقادی ندارند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند، اضافه نمود: در ماه های گذشته چندین پرونده نسبت به بعضی از افراد با برگزاری مراسم تجمعی عروسی و صنوف به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تشکیل شده و همچنان مفتوح است.

این مسئول با بیان اینکه مجازات سنگینی اعم از حبس برای افرادی که بهداشت عمومی را تهدید می نمایند در نظر گرفته شده است، توضیح داد: به دستگاه های قضایی استان پیشنهاد شده است برای این افراد از قانون مجازات جایگزین حبس برای مشاهده زحمات و شرایط سخت حاکم از کرونا بر کادر درمان و بیماران مبتلا استفاده گردد که امیدواریم اثرگذار باشد.

فرمانداز زنجان با تاکید بر اینکه همچنان برگزاری هرگونه مراسم تجمعی اعم از عقد و عروسی، ختم و غیره در شهرستان زنجان ممنوع بوده و سالن های پذیرایی نیز تعطیل است، ادامه داد: در صورت برگزاری مراسم عروسی باید بسیار محدود و خانوادگی باشد.

عسگری با اشاره به برگزاری مراسم تجمعی ترحیم در زنجان و ابتلای 10 نفر از بستگان نزدیک خانواده فرد فوت شده به بیماری کرونا، اظهار داشت: اکنون با اعمال محدودیت های کرونایی در استان شرایط بهتری در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی داریم ولی امید است با اعمال محدودیت های کرونایی و رعایت بیشتر مردم درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 201

به "پرستاری از بیماران کرونایی؛ مجازات جایگزین حبس برای خاطیان کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرستاری از بیماران کرونایی؛ مجازات جایگزین حبس برای خاطیان کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید