پاپ برای سفر به عراق مصمم است

به گزارش آقای معلم، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان امروز (چهارشنبه) گفت به کشور عراق که پیشتر ژان پل دوم را در سال 2000 راه ندادند، سفر می کند چون نمی توان مردم را برای بار دوم ناامید کرد.

پاپ برای سفر به عراق مصمم است

به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس که جمعه راهی عراق می شود، درخواست دعا کرد که این سفر به بهترین نحو ممکن انجام شود و به نتایج مطلوب دست پیدا کند.

او به مسائل امنیتی در عراق اشاره ای نکرد. امروز دست کم 10 راکت به پایگاه هوایی که نیروهای ایالات متحده، نیروهای ائتلاف و عراق را در خود جای داده است، اصابت کرد.

رهبر کاتولیک های جهان همچنین در صحبتهایش گفت که امید مردم میانمار را نمیتوان با خشونت خفه کرد و بار دیگر خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد.

دست کم 30 تن از زمان کودتای اول فوریه در میانمار کشته شده اند. پاپ در 2017 به میانمار سفر کرده بود.

پاپ فرانسیس مستقیما از مقام های ارتش میانمار خواست تا گفت وگو بر سرکوب و هماهنگی بر اختلاف غلبه کند. او همچنین از جامعه بین الملل خواست تا ببینند که امیدهای مردم میانمار با خشونت خفه نمی شود.

رهبر کاتولیکهای جهان گفت، مردم جوان در این کشور شایسته آینده ای هستند که در آن نفرت و بی عدالتی جای خود را به ملاقات و سازش می دهد.

فرانسیس بار دیگر درخواست ماه گذشته خود را تکرار کرد و از رهبران ارتش این کشور خواست تا با آزاد کردن زندانیان سیاسی ژست واقعی برای آشتی بگیرند. آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار جزو بازداشت شدگان است.، اایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 458

به "پاپ برای سفر به عراق مصمم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاپ برای سفر به عراق مصمم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید