وزارت ورزش راستا را منحرف نکند، تشکل های استقلال نباید دور بخورند

به گزارش آقای معلم، سیدکاظم اولیایی در تبادل نظر با خبرنگاران به اتفاقات اخیر پیرامون باشگاه استقلال اشاره نمود و گفت: در پی حواشی پیش آمده در استقلال و نگرانی های فراوان طرفداران و پیشکسوتان این باشگاه، شرکت پیشکسوتان استقلال جلسه ای با قید فوریت و خارج از برنامه تشکیل داد و اعضای هیات مدیره به همراه چند پیشکسوت در این نشست تصمیمات مهمی اتخاذ کردند.

وزارت ورزش راستا را منحرف نکند، تشکل های استقلال نباید دور بخورند

وی اضافه کرد: مهم ترین خروجی این جلسه، تشکیل یک کمیته فنی 15 نفره از بین پیشکسوتان این باشگاه و با رای خود آنها بود که من فکر می کنم وزارت ورزش در پی منحرف کردن این هدف است.

اولیایی توضیح داد: مصوبه ما دقیقا انتخاب 15 پیشکسوت با رای پیشکسوتان، تایید هیات مدیره و با حکم مجمع بود. تاکید ما بر تایید هیات مدیره و صدور حکم از سوی مجمع بود تا با تغییرات احتمالی مدیریتی باعث خدشه وارد شدن به کمیته فنی که نقشی معین کننده در سرنوشت آبی ها دارد، نگردد.

مدیر عامل پیشین باشگاه استقلال خاطرنشان ساخت: در حالی ما چنین مصوبه ای داشتیم که در نشست پیشکسوتان با وزیر ورزش که با دعوت ایشان صورت گرفت، تشکیل این کمیته فنی (که قبلا ما در مورد آن بحث و تصمیم گیری نموده بودیم) مورد تایید شخص وزیر نهاده شد، اما نکته انحرافی آن این بود که توپ تشکیل کمیته فنی به زمین هیات مدیره افتاد که این درست نیست و باعث دور خوردن شرکت پیشکسوتان می گردد.

وی بیان داشت: این که وزیر محترم ورزش حواسش به استقلال است و به محض این که جلسه پیشکسوتان استقلال را می بیند حساسیتش نسبت به موضوعات این تیم افزایش پیدا می نماید بسیار خوب است. اما ایشان نباید در نشست هایی که با پیشکسوتان محترم باشگاه می گذارد تشکل های صنفی و رسمی را نادیده بگیرد. شرکت پیشکسوتان استقلال یک تشکل کاملا رسمی با مجوز وزارت کشور و تایید وزارت ورزش است و در چنین جلساتی که از سوی وزیر یا هر ارگان و نهادی شکل می گیرد، باید انتخاب نفرات به عهده هیات مدیره شرکت باشد. منظورم دقیقا این است که دعوتنامه به دبیرخانه شرکت ارسال گردد تا در مورد آن تصمیم گیری گردد نه این که از وزارت ورزش با سلیقه خودشان با چند پیشکسوت تماس بگیرند.

پیشکسوت مدیریت در استقلال خاطرنشان ساخت: استقلال دو تشکل صنفی کاملا رسمی و قانونی دارد که یکی از آنها شرکت پیشکسوتان و دیگری کانون مردم نهادی است که در قالب سازمان مردم نهاد به ثبت وزارت کشور رسیده و به صورت قانونی فعالیت می نماید. فدراسیون و وزارت ورزش نباید این تشکل های رسمی را نادیده گرفته و با دعوت مستقیم از اعضای این تشکل ها باعث بر هم خوردن انسجام آن شده و یا به قولی باعث گردد اصل تشکل ها دور بخورند.

مدیرعامل پیشین این باشگاه در مورد شرایط کنونی تیم و انتخاب سرمربی نیز بیان داشت: اگر ساختار درستی در باشگاه وجود داشت، انتخاب سرمربی خیلی پیش از این توسط کمیته فنی شکل گرفته بود. باشگاه الان در یک بن بست واقع شده است و همه مسائل امروز از نداشتن ساختار مناسب و زیرساختهای ضروری است. ما یک عمر است فریاد می زنیم رفتار یک باشگاه حرفه ای باید اصولی و بر پایه خرد جمعی باشد نه با تصمیمات فردی و سلیقه ای. تا زمانی که افراد مبتنی بر سلایق شخصی شان در این باشگاه تصمیم بگیرند، در سرنوشت آن تغییری ایجاد نمی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 185

به "وزارت ورزش راستا را منحرف نکند، تشکل های استقلال نباید دور بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت ورزش راستا را منحرف نکند، تشکل های استقلال نباید دور بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید