وزارت نیرو، برق امید فرصتی جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف و تحقق منافع ملی

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران -مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: اجرای طرح برق امید فرصت ارزشمندی برای تغییر نگرش مصرف کنندگان بخش خانگی به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست است.

وزارت نیرو، برق امید فرصتی جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف و تحقق منافع ملی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسین قدیمی با اشاره به جزئیات اجرای طرح برق امید اظهار کرد: هدف طرح امید، تغییر نگرش و باور مصرف کنندگان به استفاده صحیح از منابع انرژی و حفظ محیط زیست با استفاده از ساز و کارها تشویقی و بازدارنده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه وی اضافه کرد: طرح برق امید فرصت مناسبی برای توسعه صرفه جویی بوده و این طرح مخصوص مشترکان خانگی است، گفت: طبق تعرفه بندی اجرا شده در این طرح، مشترکان برق به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده اند که از ابتدای آبان ماه سال جاری صورتحساب برق مشترکان کم مصرف رایگان محاسبه خواهد شد.

قدیمی گفت: با توجه به اینکه تعرفه های برق پلکانی است، مشترکان پر مصرف نیز می توانند با رعایت نکات مدیریت مصرف، از افزایش مصرف برق جلوگیری نموده و با ورود به طبقه خوش مصرف ها، بهای کمتری برای برق محل مسکونی خود بپردازند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز جزو مناطق گرمسیری استان اردبیل محسوب می شوند، گفت: الگوی مصرف در مناطق مختلف جغرافیایی و در ماه های مختلف، بر اساس کیلووات ساعت در ماه مشخص شده است.

وی اضافه کرد: در این مناطق گرمسیری در ماه های گرم سال (چهار ماه، خرداد تا شهریورماه) متوسط مصرف ماهانه آن ها در یک دوره تا 150 کیلووات ساعت و کمتر باشد جزو مشترکان کم مصرف خواهند بود و در سایر فصول همچون سایر مناطق استان خواهند بود.

قدیمی گفت: در استان اردبیل مشترکانی که در ماه های گرم سال (چهار ماه، خرداد تا شهریورماه) متوسط مصرف ماهانه آن ها در یک دوره تا 100 کیلووات ساعت و کمتر باشد در دسته مشترکان کم مصرف، 101 تا 300 کیلووات ساعت خوش مصرف و مشترکان با مصرف بیش از 300 کیلووات ساعت جزو دسته پرمصرف ها خواهند بود.

وی گفت: برای سایر ماه های سال نیز مشترکانی که در سطح استان مصرف آن ها تا 80 کیلووات ساعت باشد شامل مشترکان کم مصرف، بین 81 تا 200 کیلووات ساعت خوش مصرف و بیش از 200 کیلووات ساعت باشد طبق تعرفه بندی طرح برق امید مشترک پر مصرف محسوب می شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: چنانچه مشترکان پر مصرف ظرف 6 ماه آینده مصرف برق خود را کاهش ندهند هزینه برق مصرفی آن ها 10 درصد افزایش خواهد یافت.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 229

به "وزارت نیرو، برق امید فرصتی جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف و تحقق منافع ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت نیرو، برق امید فرصتی جهت فرهنگ سازی مدیریت مصرف و تحقق منافع ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید