واکنش روسیه به تحقیقات انگلیس علیه اسما اسد

به گزارش آقای معلم، عضو مجلس دومای روسیه به دلیل تحقیقات جنایی انگلیس علیه همسر رئیس جمهوری سوریه، به شدت از مقامات لندن انتقاد کرد.

واکنش روسیه به تحقیقات انگلیس علیه اسما اسد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، دیمیتری سابلین، هماهنگ کننده تیم روابط با سوریه در مجلس دوما (مجلس روسیه) در سخنانی در واکنش به تحقیقات جنایی انگلیس علیه اسما اسد، همسر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه اظهار کرد: همزمان با ورود درگیری های مسلحانه سوریه به یازدهمین سال خود، مقامات انگلیس دریافتند که همسر رئیس جمهوری سوریه در طبقه حاکم در این کشور نفوذ دارد و از ملت سوریه در نبردشان برای دفاع از میهنشان حمایت می نماید و به همین دلیل تحقیقات درباره او را شروع کردند.

وی اضافه کرد: صحبت درباره اخلاق همکاران غربی ما بی فایده است و کاملاً واضح و روشن است که هدف از این اقدام، فشار روانی بر رهبری سوریه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در امسال میلادی است.

سابلین گفت: در شروع درگیری ها در سوریه، رسانه های غربی بارها اخبار دروغی درباره فرار بانوی اول سوریه از این کشور منتشر کردند اما زمانی که معین شد وی به این مسائل توجهی نمی نماید، تحریم های شخصی علیه او اعمال شد و اکنون تحقیقات جنایی علیه او شروع شده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش کوشش اسما اسد را در جریان جنگ و حمایت او از مجروحان و خانواده های قربانیان ستود.

سابلین در ادامه اسما اسد را زنی باوقار و شجاع توصیف کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که یک شرکت حقوقی در پایتخت انگلیس خاطرنشان کرد از اسما اسد، همسر رئیس جمهور سوریه شکایت نموده و این شکایت ممکن است منجر به لغو شهروندی انگلیس اسما اسد گردد.

این شرکت تحت عنوان گروه گوئرنیکا 37 اعلام داشت، اتاقهای عدالت بین المللی این گروه اسناد محرمانه ای را نزد واحد جرایم جنگی فرماندهی پلیس متروپولیتن لندن ثبت نموده تا تحقیقاتی علیه اسما اسد با تابعیت دوگانه انگلیسی-سوری از بابت اتهام تحریک و تشویق به ارتکاب اقدامات تروریستی در جمهوری عربی سوریه صورت گیرد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 496

به "واکنش روسیه به تحقیقات انگلیس علیه اسما اسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش روسیه به تحقیقات انگلیس علیه اسما اسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید