وام 1700 میلیارد دلاری چین برای نجات اقتصاد از کرونا

به گزارش آقای معلم، بانک مرکزی چین خاطرنشان کرد برای نجات اقتصاد از چنگ ویروس کرونا و بازگشت به شرایط عادی و یاری به کسب و کار های تجاری، یک هزار و 730 میلیارد دلار وام اختصاص داده است.

وام 1700 میلیارد دلاری چین برای نجات اقتصاد از کرونا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران بانک مرکزی چین با صدور اطلاعیه ای خاطرنشان کرد این وام ها مربوط به نیمه اول امسال میلادی پس از شیوع ویروس کرونا در چین است که افزایش چشمگیری نسبت به دوره مشابه سال 2019 میلادی نشان می دهد.

تنها در ماه ژوئن که اعلام شد کرونا بار دیگر به شهر پکن بازگشته و موج دوم بیماری آغاز شده است بانک مرکزی 258 میلیارد دلار وام جدید اختصاص داده است که 22 درصد بیش از ماه قبل از آن بوده است.

بیشتر این وام ها به صورت یوانی و با ارز ملی چین پرداخت می گردد براورد ها حاکی است که به دلیل تاثیرات منفی گسترده کرونا بر کسب و کارها، تجارت و اقتصاد چین، میزان پرداخت وام همچنان فزاینده خواهد بود.

بحران کرونا اقتصاد چین را بشدت تحت تاثیر قرار داده است در نیمه اول امسال میلادی رشد مالی این کشور 6/8 درصد افت کرد و به نظر می رسد برای بازگشت به شرایط بهتر چین به زمان بیشتری احتیاج دارد.

بانک مرکزی می گوید که وام های کلانی را برای بخش های مختلف شرکتی، حقوقی و مسکن و حتی امور تجاری درنظر گرفته است و بسیاری از موسسات چینی با توجه به دریافت این وام ها توانسته اند حیات خود را در ماه های گذشته ادامه دهند.

یی گانگ رییس بانک مرکزی چین از حمایت این بانک از شرکت ها و موسسات سخن به میان آورده و افزوده است که فعلا شرایط کاملا با ثبات نشده است تا یاری ها متوقف گردد. باید در انتظار شرایط بهتری برای آینده باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 62

به "وام 1700 میلیارد دلاری چین برای نجات اقتصاد از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 1700 میلیارد دلاری چین برای نجات اقتصاد از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید