موشک بالستیک قاره پیمای سارمات به نیروهای موشکی روسیه خواهد پیوست

به گزارش آقای معلم، به گفته فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه، سامانه موشک بالستیک قاره پیمای سارمات با توان حمل کلاهک 10 تنی و دامنه پرواز 18 هزار کیلومتر، در سال 2022 وظایف رزمی خود را بر عهده خواهد گرفت.

موشک بالستیک قاره پیمای سارمات به نیروهای موشکی روسیه خواهد پیوست

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، سرلشکر سرگئی کاراکائف، فرمانده نیروهای راهبردی موشکی روسیه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا ازوزدا (نشریه داخلی وزارت دفاع این کشور) گفت که موشک بالستیک قاره پیمای سارمات ( Sarmat ) در سال 2022 وظیفه رزمی خود در نیروهای موشکی راهبردی روسیه را بر عهده خواهد گرفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این مقام نظامی یادآور شد: در حال حاضر، موسسات مجتمع صنایع نظامی روسیه آماده سازی خود برای انجام آزمایش های دولتی به روی سامانه موشکی سارمات را ادامه می دهند و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، این سامانه در سال 2022 به حالت آمادگی رزمی درآمده و وظایف رزمی خود در نیروهای راهبردی موشکی را شروع خواهد نمود.

در ماه مارس گذشته (بهار امسال)، سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه اعلام نموده بود که این کشور مدرنیزه سازی لازم برای شروع فراوری انبوه موشک های بالستیک قاره پیمای سارمات را به خاتمه رسانده است.

موشک های سارمات- RS-28 که جزو گروه موشک های فوق سنگین است، جایگزین سنگین ترین موشک راهبردی دنیا، یعنی موشک های وایه ودا ( Voevoda ) یا همان موشک ساتانا - طبق طبقه بندی ناتو خواهد شد. موشک سارمات در سال 2009 ساخته شد و کار آزمایشی و ساختاری به روی آن از سال 2011 شروع شد.

این موشک جدید با سوخت مایع، قادر به حمله به اهداف هم به وسیله قطب شمال و هم به وسیله قطب جنوب است و همچنین می تواند بر سیستم های دفاع موشکی کنونی در دنیا غلبه کند. دامنه شلیک موشک سارمات 18 هزار کیلومتر، وزن آن هنگام پرتاب 208.1 تن، توان حمل کلاهک بیش از 10 تن و طول موشک 35.5 متر و قطر آن 3 متر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 346

به "موشک بالستیک قاره پیمای سارمات به نیروهای موشکی روسیه خواهد پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک بالستیک قاره پیمای سارمات به نیروهای موشکی روسیه خواهد پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید