لغو ویزا عراق فعلا برای پروازهای اربعین است، مسافران ویزا بگیرند

به گزارش آقای معلم، در روزهای اخیر بعضی شرکت های هواپیمایی از لغو ویزا سفر به عراق و خرید صرفاً بلیت هواپیما خبر داده بودند.

لغو ویزا عراق فعلا برای پروازهای اربعین است، مسافران ویزا بگیرند

یک شرکت هواپیمایی چهارشنبه هفته گذشته اطلاعیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه از روز 26 خرداد ویزا عراق لغو شده و زائران عتبات عالیات برای پروازهای نجف و بغداد نیازی به دریافت ویزای عراق ندارند.

سفر هوایی به کربلا و نجف چه قدر آب می خورد؟

در حال حاضر قیمت ویزای عراق 40 دلار است که با احتساب دلار بالای 23 هزار تومانی، حدود یک میلیون تومان قیمت ویزا این کشور می گردد.

هزینه عوارض خروج از مرزهای هوایی کشور به مقصد عتبات عالیات هم در مرتبه اول 37 هزار و 500 و در دفعات بعدی 45 هزار تومان است.

بلیت نجف هم با ایرلاین های داخلی بین 2.5 تا 3.5 میلیون تومان و با ایرلاین های خارجی هم بین 8 تا 14 میلیون تومان به فروش می رسد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی: ویزا عراق هنوز لغو نشده است

در همین ارتباط، محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در تبادل نظر با خبرنگار مهر با اشاره به مصوبه هیئت دولت در مورد لغو ویزا 45 روزه سفر به عراق اظهار کرد: این مصوبه از سوی دولت به وزارت امور خارجه ابلاغ شده است؛ این وزارت خانه هم آن را به دستگاه های ذی ربط از جمله سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ نموده؛ اما این مصوبه فعلاً تنها به سفرهای اربعین اختصاص دارد.

وی اضافه نمود: آنچه بعضی شرکت های هواپیمایی اعلام نموده بودند، اشتباه بود و بلافاصله اطلاعیه های لغو ویزا با عراق را از رسانه ها و وب سایت های فروش بلیت خود حذف کردند.

پروازهای عرفه، ویزای عراق می خواهد

ذیبخش گفت: با توجه به در پیش بودن عرفه 9 ذی حجه (28 تیر ماه) و افزایش تقاضای سفر به عتبات عالیات، مسافران همچنان باید ویزای عراق تهیه نمایند.

وی گفت: مصوبه لغو ویزا عراق برای سفرهای اربعین است.

مهر

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 688

به "لغو ویزا عراق فعلا برای پروازهای اربعین است، مسافران ویزا بگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو ویزا عراق فعلا برای پروازهای اربعین است، مسافران ویزا بگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید