رئیس جمهور عراق خواهان همکاری بین المللی علیه تروریسم شد

به گزارش آقای معلم، رئیس جمهوری عراق با اعلام اینکه دنیا و منطقه با چالش های مشترک تروریسم و افراط گرایی مواجهند، خواستار همکاری بین المللی برای مقابله با تروریسم شد.

رئیس جمهور عراق خواهان همکاری بین المللی علیه تروریسم شد

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به نقل از سومریه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در استقبال از زبیده جلال، وزیر تولیدات صنایع دفاعی پاکستان و هیئت همراه او گفت، تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه دفاعی دو کشور، بهره مندی از مهارت های دو نهاد نظامی و توسعه ظرفیت های نیروهای مسلح عراق لازم است.

وی اضافه نمود، دنیا و منطقه با چالش های مشترک تروریسم و افراط گرایی و تشدید تنش هایی که بر امنیت و ثبات دنیای تاثیر می گذارد، روبرو هستند. مقابله با این چالش ها و حفظ امنیت و ثبات بین المللی نیازمند همکاری بین المللی است.

وزیر تولیدات صنایع دفاعی پاکستان هم بر پایبندی کشورش به حمایت از عراق، تحکیم روابط دوجانبه و همکاری نظامی در زمینه توسعه و آموزش نیروهای امنیتی عراق تاکید نمود.

عراق طی روزهای اخیر در معرض خطرناک ترین حملات داعش نهاده شد؛ این گروه تروریستی یک حمله انتحاری را در مرکز بغداد انجام داد و دهها کشته و زخمی برجای گذاشت و یک حمله مسلحانه دیگر نیز در استان صلاح الدین علیه نیروهای حشد شعبی اجرایی کرد که در اثر آن هم دهها تن کشته و زخمی شدند.

کشورهای عربی و سراسر دنیا این حملات را محکوم کردند و عراق نیز در سطح داخلی نسبت به تدوین طرح هایی برای مقابله با این چالش جدید اقدام و تغییرات اساسی در سطح امنیتی و نظامی ایجاد کرد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 429

به "رئیس جمهور عراق خواهان همکاری بین المللی علیه تروریسم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور عراق خواهان همکاری بین المللی علیه تروریسم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید