ملاقات حضوری وزرای خارجه آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن هفته آینده در توکیو

به گزارش آقای معلم، دیپلمات های رده بالا از آمریکا، استرالیا و هند قصد دارند هفته آینده در توکیو گرد هم آیند تا درباره دغدغه های مشترک منطقه ای خود، مانند فعالیت های قاطعانه چین، در نخستین نشست های حضوری بین وزرا که ژاپن از زمان شروع همه گیری کرونا میزبانی می نماید، بحث نمایند.

ملاقات حضوری وزرای خارجه آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن هفته آینده در توکیو

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، توشیمیتسو موتگی وزیر امور خارجه ژاپن روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، ماریس پاین، وزیر امور خارجه استرالیا و سوبرامانیان جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در 6 اکتبر (15 مهر) به منظور مذاکرات با یکدیگر ملاقات می نمایند.

مورتگی گفت انتظار می رود چهار وزیر درباره روش های ارتقای هند و اقیانوس آرام آزاد و باز، مفهوم امنیت و همکاری مالی که ژاپن و آمریکا در رویارویی با قاطعیت فزاینده چین در منطقه بر آن اصرار دارند، بحث نمایند.

وی اظهار کرد: زمان بسیار مناسبی است که چهار وزیر خارجه که دغدغه های مشترک خود را درباره شرایط منطقه ای به اشتراک می گذارند، آن ها را به صورت حضوری بیان نمایند. مورتگی اضافه کرد که انتظار می رود آن ها درباره ویروس کووید 19، مالی که توسط همه گیری کووید 19 آسیب دیده و دیگر نگرانی های منطقه ای بحث نمایند.

وزیر امور خارجه ژاپن ادامه داد: چشم انداز هند و اقیانوس آرام آزاد و باز، در دنیا بعد از ویروس کرونا از اهمیت بیشتری نیز برخوردار خواهد شد. به منظور دستیابی به آن، امیدوار هستم اهمیت عمق بخشی به همکاری مان با دیگر کشورها را در نشست پیش رو تصدیق کنم.

مورتگی گفت یوشیهیده سوگا، نخست وزیر جدید ژاپن نیز در حاشیه مذاکرات در نخستین نشست حضوری با یک مقام بلندپایه خارجی از زمان بر سرکار آمدن خود، با پامپئو ملاقات خواهد نمود. انتظار می رود سوگا با وزرای امور خارحه استرالیا و هند نیز ملاقات کند.

سوگا دو هفته پیش روی کار آمد و جایگزین شینزو آبه شد که به خاطر شرایط سلامتی خود، از نخست وزیری کنار رفته بود.

این چهار شریک استراتژیک، مذاکرات بین چهار وزیر خارجه خود را در سپتامبر سال گذشته در نیویورک برگزار کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 103

به "ملاقات حضوری وزرای خارجه آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن هفته آینده در توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات حضوری وزرای خارجه آمریکا، استرالیا، هند و ژاپن هفته آینده در توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید