خبرنگاران 10 سفره هفت سین در کلانشهر اراک پهن شد

به گزارش آقای معلم، اراک - خبرنگاران - رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: 10 سفره هفت سین در میادین اصلی این شهر پهن و 45 نماد نوروزی نیز نصب شده است.

خبرنگاران 10 سفره هفت سین در کلانشهر اراک پهن شد

احمد کربلایی حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دلیل شرایط کرونایی و احساس نیاز جامعه به نشاط اجتماعی، توجه و رویکرد این سازمان در ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین شهروندان و تلطیف فضاهای شهری است.

وی بیان نمود: در شرایط کنونی که بیماری کرونا بر زندگی مردم سایه افکنده است و با توجه به اینکه زیبا سازی شهری نقش موثری در ارتقای نشاط جامعه دارد به این مهم نگاه ویژه شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک ادامه داد: برای پهن کردن سفره های هفت سین و نمادهای نوروزی در این شهر بیش از هشت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کربلایی حسنی بیان نمود: احترام به حقوق شهروندی و رسیدگی به درخواست های مردمی در راس برنامه های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری قرار گرفته است.

وی گفت: به همین منظور سازمان با رویکردی جدید و متفاوت نسبت به سال های گذشته به استقبال نوروز و بهار رفته و با نمادهای نوروزی بسیار زیبا و جذاب که با طراحی و جا نمایی مناسب توسط کارشناسان سازمان تمام نقاط شهری را زیرپوشش قرارداده تا محیطی باطراوت و پررنگ برای شهروندان فراهم کند و مردم نوروزی متفاوت را در شهر اراک نسبت به سال های گذشته تجربه نمایند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک افزود: در نصب نمادهای نوروزی برای بهار 1400 بیشتر از شخصیت های کارتونی بهره گیری شده است.

حسنی بیان نمود: در طراحی نمادهای نوروزی معیارهای زیبا شناختی، نوستالژیک، انتقال معانی و مفاهیم فرهنگی منطبق بر هویت شهری مد نظر قرار گرفته است تا علاوه بر زیبایی بصری، اراکی با نشاط تر ببینیم.

وی بیان نمود: بوستان ملت و پیاده راه امیرکبیر به عنوان مکان های شاخص در امر زیبا سازی شهری برای استقبال از نوروز 1400 انتخاب شده اند.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه 680 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 500

به "خبرنگاران 10 سفره هفت سین در کلانشهر اراک پهن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 10 سفره هفت سین در کلانشهر اراک پهن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید