خبرنگاران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران : اولویت با آموزش حضوری است

به گزارش آقای معلم، ساری - خبرنگاران - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر این که تدابیر لازم برای بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی اتخاد شده ، گفت: برای نظام آموزشی هیچ چیزی جای حضور دانش آموز در مدرسه را نمی گیرد و اولویت با آموزش حضوری است.

خبرنگاران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران : اولویت با آموزش حضوری است

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علیرضا سعدی پور روز شنبه در آیین نواختن زنگ شروع سال تحصیلی در شهرستان سیمرغ اضافه کرد : نظام تعلیم و تربیت طی چند ماه گذشته آموزش در بحران را تجربه کرد چون با شیوع کرونا در یک زیست بوم جدید قرار گرفته ایم که با گذشته بسیار متفاوت است که البته به معنای تعطیلی بستر آموزش و تربیت نیست.

وی به تداوم شرایط قرمز کرونایی در مازندران اشاره نمود و گفت : عدم حضور دانش آموزان در کلاس درس به معنای تعطیلی آموزش نیست و شیوه های مختلفی از جمله فضای مجازی ، شبکه استانی و ملی صدا و سیما و همچنین بسته های آموزشی برای دانش آموزانی که در کلاس حضور نیابند، پیش بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش تجربه استفاده از آموزش مجازی در مازندران را مثبت توصیف کرد و اضافه کرد : سال تحصیلی گذشته با وجود شرایط کرونایی رتبه نمرات پایانی دانش آموزان مازندران نسبت به سال قبل رشد داشت و رتبه مازندران را در کشور 2 پله ارتقا داد.

سعدی پور تاکید نمود که در سال تحصیلی جدید آموزش و پرورش نیازمند همراهی والدین در دستیابی به نتیجه پیروز دانش آموزان است.

همزمان با سراسر کشور ، بیش از نیم میلیون دانش آموز مازندرانی صبح امروز شنبه 15 شهریور سال تحصیلی 99-1400 خود را در شرایط کرونایی شروع کردند. زنگ شروع سال تحصیلی در مازندران به طور هماهنگ با سراسر استان از مدرسه مرحوم شهابی شهرستان سیمرغ به صدا درآمد .

طبق پیش بینی آموزش و پرورش، مازندران در سال تحصیلی جدید 508 هزار و 450 دانش آموز خواهد داشت که از این تعداد 267 هزار نفر ابتدایی ، بیش از 128 هزار نفر متوسطه اول ، 66 هزار و 500 نفر متوسطه دوم نظری ، 45 هزار و 400 نفر متوسطه دوم فنی و حرفه ای و کاردانش هستند.

بر اساس آخرین آمار آموزش و پرورش مازندران ، تا کنون در مجموع 99 درصد دانش آموزان استان شامل 499 هزار و164 نفر در مدارس مربوطه ثبت نام کرند که از این تعداد 266 هزار و 630 نفر دوره ابتدایی هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 142

به "خبرنگاران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران : اولویت با آموزش حضوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرکل آموزش و پرورش مازندران : اولویت با آموزش حضوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید