خبرنگاران ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری در کردستان 51 درصد افزایش یافت

به گزارش آقای معلم، سنندج - خبرنگاران - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: ظرفیت سالانه تصفیه خانه های فاضلاب در مدار شهری این استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به امروز 51 درصد افزایش یافته است.

خبرنگاران ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری در کردستان 51 درصد افزایش یافت

محمدحسین محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: ظرفیت سالانه تصفیه فاضلاب در مدار شهری استان از 144 هزار مترمکعب سال 92 اکنون به 218 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد تصفیه خانه های فاضلاب در مدار هم از چهار به هشت مورد افزایش یافت، اضافه نمود: میزان بهره مندی جمعیت تحت پوشش فاضلاب شهری در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، 91.26 درصد بود که این میزان اینک به 95.8 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان به اجرای فاز 2 تصفیه خانه فاضلاب سنندج اشاره نمود و یادآور شد: براساس قرارداد منعقد شده و برآورد سال 97 پیمانکار، طرح 620 میلیارد ریال اعتبار احتیاج دارد.

محمدی با بیان اینکه این اعتبار در سال 97 قبل از نوسانات بازار برآورد شده است، اضافه نمود: طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب سنندج 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن خریداری و مقداری از سازه ها هم اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تخصیص اعتبار مورد احتیاج و اجرای فاز 2، تصفیه فاضلاب شهر سنندج بطور کامل انجام می گردد، گفت: این تصفیه خانه در حال حاضر ظرفیت تصفیه 100 هزار مترمکعب فاضلاب را در شبانه روز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تاکید نمود: با توجه به بحث آبگیری سد ژاوه و فراوری آب باکیفیت برای مردم، ارتقا تصفیه خانه سنندج بطور قطع انجام می گردد ضمن اینکه فاز 2 این طرح برای جمعیت 700 هزار نفری این شهر در نظر گرفته شده است.

کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر 383 هزار و 137 مشترک در استان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره مند هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 270

به "خبرنگاران ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری در کردستان 51 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت تصفیه فاضلاب شهری در کردستان 51 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید