خبرنگاران رییس اتاق کرمان: بازرگانان کرمانی به تناسب بازارهای جدید افغانستان وارد عمل شوند

به گزارش آقای معلم، کرمان - خبرنگاران - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: بعضی باورهای اشتباه بازرگانان کرمانی نسبت به افغانستان باید تغییر یابد و به تناسب بازارهای جدید صادراتی وارد عمل شوند.

خبرنگاران رییس اتاق کرمان: بازرگانان کرمانی به تناسب بازارهای جدید افغانستان وارد عمل شوند

به گزارش خبرنگاران ، سیدمهدی طبیب زاده روز شنبه در نشست همکاری تحاری ایران و افغانستان با حضور سفیر این کشور و استاندار کرمان در اتاق بازرگانی کرمان اضافه کرد: تجار کرمانی در راستای توسعه صادرات، در نمایشگاه تجاری کابل ابتدای مهرماه سال جاری، حضوری فعال، بدون ترس و پررنگ، با گستردگی و تنوع محصولات داشته باشند.

وی گفت: تجار افغانستانی هم این دیدگاه را به ایران داشته باشند که در ادامه آن زمینه سرمایه گذاری افغانستان و کرمان و توسعه مالی 2 کشور محقق گردد.

طبیب زاده با اشاره به اینکه تمرکز ویژه بر کشورهای همسایه در حوزه مراودات تجاری داریم، گفت: روزهای آینده 2 دیدار با مقامات پاکستانی در راستای فعالیت های تجاری ترتیب داده شده و مبادلات تجاری کرمان با کشورهای قطر، عمان و روسیه، عراق در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: توسعه تجارت فرایندی زمان بر است لذا ابتدا باید زیرساخت های مناسب آن را آماده کنیم تا صادرات توسعه یابد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی استان کرمان بیان داشت: حجم همکاری های تجاری استان کرمان با کشور دوست و همسایه افغانستان در 2 سال گذشته بی سابقه ارزیابی می گردد.

وی گفت: تمرکز ما بر کشورهای همسایه به ویژه افغانستان است زیرا اشتراکات فرهنگی و اجتماعی فراوانی با این کشور داریم و حضور موثر مهاجران افغان یکی از مزیت ها و فرصتی مناسب تلقی می گردد که باید به نحو احسن از این موارد در جهت توسعه استان بهره برداری گردد.

طبیب زاده توضیح داد: تجار خوشنام افغانستانی در کرمان حضور دارند که این فعالان مالی به عنوان حلقه واصل با این کشور می توانند مبادلات تجاری ما را در شرایط تحریم ها تقویت نمایند و در این زمینه معدن زمینه گسترده ای از فعالیت های مشترک کرمان و افغانستان را در خود جای داده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 135

به "خبرنگاران رییس اتاق کرمان: بازرگانان کرمانی به تناسب بازارهای جدید افغانستان وارد عمل شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رییس اتاق کرمان: بازرگانان کرمانی به تناسب بازارهای جدید افغانستان وارد عمل شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید