حمله کوچی ها به هیئت اعزامی مجلس افغانستان

به گزارش آقای معلم، هیئت مجلس افغانستان که برای رسیدگی به درگیری کوچی ها و مردم محلی راهی ولایت وردک شده بود مورد حمله کوچی ها نهاده شد.

حمله کوچی ها به هیئت اعزامی مجلس افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد مهدی پایدار از اعضای هیئت مجلس افغانستان که برای آنالیز درگیری های کوچی های و مردم محلی به ولایت وردک سفر نموده بود با انتشار پیامی در فیسبوکش گفت که این هیئت در روستای قل ابغه مورد حمله کوچی ها نهاده شد.

پایدار که پس از بازدید سه روزه از مناطق مورد مناقشه کوچی ها و مردم محلی به کابل بازگشته، اظهارداشت که این هیئت به دلیل عدم تامین امنیت و وجود مخالفین مسلح، پیروز به سفر به مناطق تحت تسلط کوچی ها نشد و نمایندگان آنها در ساختمان فرمانداری شکایات هایشان را ابراز داشتند.

وی اضافه کرد که هیئت مجلس قصد بازدید از آب پای را نیز داشت اما بدلیل گزارش ها مبنی بر اینکه صدها نفر از کوچی ها در کمین هستند پیروز به عزیمت به آن نشدند.

به گزارش آوا، هیئت مجلس افغانستان برای آنالیز درگیری های کوچی ها و مردم محلی که از شیعیان و قوم هزار هستند تحت ریاست عبدالستار حسینی و عضویت عبدالرحمن وردک و محمد مهدی پایدار به محل حادثه سفر کردند و از شهرستان های بهسود و دایمیرداد نیز دیدن کردند.

نیروهای مسلح وابسته به کوچی ها در ولایت های وردک و غزنی همه ساله بطور گروهی به مردم محلی حمله می نمایند و سبب کشته و زخمی شدن شماری از این مردم می شوند .

هرسال علاوه بر تلفات برخاسته از حملات کوچی ها، خانواده های زیادی نیز به دلیل ناآرامی ها مجبور به ترک خانه های خود می شوند بطوری که براساس گزارش رسانه ها در سال گذشته بیش از یکهزار خانوار در پی درگیری ها آواره شدند.

مردم محلی می گویند که کوچی ها با انواع سلاح های جنگی مسلح هستند و کارشناسان بر این باورند که از نام کوچی ها اهداف دیگری مثل منافع سیاسی و امتیازگیری دنبال می گردد و سیاست مداران از این مناقشه ها به عنوان حربه سیاسی استفاده می نمایند، در غیر اینصورت دلیل دیگری برای این همه اهمال و بی توجهی نیست.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 55

به "حمله کوچی ها به هیئت اعزامی مجلس افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله کوچی ها به هیئت اعزامی مجلس افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید