جزییاتی از فراوری محصولات جدید شرکت سایپا، طراحی یک مگاپلتفرم در دستور کار

به گزارش آقای معلم، خبرنگاران : سایپا اعلام نمود که این گروه خودروسازی محصولات جدید خود را روی پلتفرم های اختصاصی، استاندارد و به روز فراوری خواهد نمود، به گونه ای که این محصولات توانایی دریافت مجوزهای استانداردهای اروپایی از جمله یورو ان کَپ را دارند.

جزییاتی از فراوری محصولات جدید شرکت سایپا، طراحی یک مگاپلتفرم در دستور کار

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش آقای معلم، سایپا اعلام نمود برای ایجاد تنوع و توسعه در محصولات خود، طراحی یک مگاپلتفرم را در دستور کار خود قرار داده است و از این مگاپلتفرم، دو پلتفرم SP1 و SP0 به ترتیب در محصولات کلاس های C و B پوشش داده می گردد.

براساس اعلام سایپا طراحی این مگاپلتفرم به گونه ای است که بیش از 70 درصد دو پلتفرم مشتق شده با یکدیگر مشترک هستند و این امر باعث می گردد محصولات فراوریی روی این دو پلتفرم قدرت تنوع و تغییرات لازم را داشته باشند.

شاهین نخستین محصول روی این مگاپلتفرم است که با پروژه SP100 فراوری و با نام تجاری شاهین معرفی شده است، این خودرو به زودی وارد بازار خواهد شد.

علاوه بر این، مدل کراس اوور این محصول نیز به تازگی رونمایی شده و در سال 1400 به بازار عرضه خواهد شد. این پلتفرم بر اساس استانداردهای روز بین المللی، استانداردهای ملی و با هدف صادرات به کشورهای منطقه، طبق استاندارد GIS طراحی و توسعه داده شده است.

همچنین به منظور بالا بردن سطح کیفی این خودرو از استاندارد های کیفی خودروسازان اروپایی در طراحی و توسعه خودرو استفاده شده و برای افزایش سطح استانداردهای کیفی در زنجیره تامین قطعات نیز دوره های آموزشی جاری سازی این استانداردها برای قطعه سازان در حال برگزاری است.

از جمله حدس ها و اشتباهات اجرا شده در تحلیل های اخیر، تعلق پلتفرم محصول شاهین به شرکت خودروسازی تویوتا است. بدیهی است مشابهت ظاهری و ابعادی دو خودرو دلیلی بر یکی بودن پلتفرم آنها نیست.

لذا مجدداً تاکید می گردد مگاپلتفرم SP به صورت اختصاصی و ویژه محصولات جدید گروه سایپا در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا طراحی شده و توسعه یافته است.

در بخش قوای محرکه نیز موتورهای طراحی شده صرفاً به محصولات این پلتفرم اختصاص داشته و براساس احتیاج آنها بوده و توان مورد احتیاج را ایجاد خواهند کرد و شائبه غیرواقعی و جهت دار استفاده از موتور هر محصول دیگر مثل پراید یا تیبا یا ... در این محصولات، برداشت های نادرست و نتیجه گیری های اشتباه رسانه ای است، چرا که موتور یک بار اختراع شده و در صنعت خودروسازی مرسوم است که موتورهای دارای قابلیت را با تغییرات لازم روی محصولات مختلف استفاده می نمایند. موتور TU شرکت پژو سیتروئن نمونه ای از این دست به شمار می رود.

در حال حاضر موتور توربو شارژ M15TC با توان 108 اسب بخار و 8 سوپاپ با گیربکس دستی جدید به عنوان اولین قوای محرکه محصولات جدید سایپا در نظر گرفته شده است.

این موتور در شرکت مگاموتور سایپا به طور کامل طراحی و توسعه یافته و تست های نهایی آن در حوزه عملکرد موتور و همچنین آلایندگی به انتها رسیده است. برای موتور سایپا، گیربکس جدیدی نیز طراحی شده و در مرحله فراوری قرار گرفته است.

همچنین در گام بعدی قوای محرکه و گیربکس اتوماتیک برای این پلتفرم پیش بینی شده که در حال حاضر مراحل توسعه آن روی خودرو در دست انجام است و در مدل های آینده به بازار معرفی خواهد شد.

گروه خودروسازی سایپا اعلام می نماید که بازنشر گسترده بعضی گزارش های جهت دار و تحلیل های نادرست و نیز شروع تخریب های گسترده توسط بعضی رسانه های بیگانه و اروپایی، نشان از عدم رضایت و ناراحتی تحریم نمایندگان صنعت خودرو از معرفی محصولات جدید، پیشرفت های صنعت خودرو ایران و گروه سایپا در دوران تحریم و فشار حداکثری و نیز بیانگر راستا درست خوداتکایی ملی است.

لازم به ذکر است در روزهای آینده، اطلاعات دیگری پیرامون محصولات جدید گروه سایپا منتشر خواهد شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: fansgholami.ir شناسه مطلب: 113

به "جزییاتی از فراوری محصولات جدید شرکت سایپا، طراحی یک مگاپلتفرم در دستور کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییاتی از فراوری محصولات جدید شرکت سایپا، طراحی یک مگاپلتفرم در دستور کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید